|
Február 11. A Svéd Rali térségében tapasztalt szokatlanul enyhe időjárás ellenére a futam szervezői megerősítették, hogy az esemény a körülményekhez igazodó változtatásoknak köszönhetően idén sem marad ki a sorozat menetrendjéből – csupán lerövidül. A négynapos útvonal körülbelül 180 kilométeres gyorsasági távot fog lefedni, a csapatok és a párosok számára maximális bajnoki pontokkal. A Hyundai Motorsport célja a győzelem, mely tervhez három kiváló duó áll az egyesület rendelkezésére. A szezonnyitó Rallye Monte-Carlo győztes párosa, Thierry Neuville és Nicolas Gilsoul a skandináv országban is a dobogó legfelső fokára szeretne felállni - a belgák remek lendületben rajtoltak a bajnokságban és bíznak abban, hogy a nagyjából havas utakon is képesek lesznek dominálni a mezőny felett. Ott Tanak és Martin Jarveoja viszont igen felejtős monacoi kezdés után tiszta lappal és a futam címvédőjeként próbálnak nekirugaszkodni a svéd pályáknak. Craig Breen és Paul Nagle a tavalyi két rajthoz állás után immáron harmadik alkalommal öltheti magára a Hyundai egyenruháját. Az ír duó a 16-os rajtszámú Hyundai-t viszik táncba Svédországban. A teszteket sikeresen letudta mindhárom páros, de mivel a körülmények szinte percről percre változnak, ezért az égiek segítségében bízva várják a február 14-16. közötti megmérettetést a csapat résztvevői. Andrea Adamo, a Hyundai Motorsport csapatfőnöke: Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (#11 Hyundai i20 Coupe WRC) Neuville: "Egy ideális svéd verseny sok hóval, hatalmas hófalakkal, nagyon jeges utakkal rendelkezne, és a tökéletes körülmények között teljes biztonsággal gyorsan versenyezhetnénk. Ha az utak kellően fagyottak, akkor a szögek kiváló tapadást biztosítanak és akkor nyomhatjuk neki, ahogy csak tudjuk. Nyilvánvaló, hogy ha kevesebb hó lesz, mint az előző években, elég nehéz lesz kezelni a szakaszokat. A gumiabroncs nagyon vékony és nagyon magas, tehát nem működnek ugyanolyan módon a kavicsos szakaszokon, így nagyon trükkös verseny lehet. Hófalak nélkül gyorsabb lehet a verseny, de kevésbé érdekes, így nagyon szorítunk, hogy essen a hó." Ott Tanak/Martin Jarveoja (#8 Hyundai i20 Coupe WRC) Tanak: "Monte óta, ahogy telnek a napok, egyre jobban érzem magam. Jó lecke volt ez nekünk, hiszen most már tudjuk, hogy minden alkalommal, amikor új szakaszon kell vezetnünk, valóban jobban kell összpontosítanunk, mint valaha. A svéd verseny mindig nagyon különleges, különösen akkor, ha fagyos, jeges körülmények között küzdünk meg a versenytársakkal. A szöges gumiabroncsok tapadása rendkívül magas és nagyszerű érzetet ad. Fontos számunkra, hogy szerezzünk néhány pontot, és lépésről lépésre javuljunk. Ez lesz az első alkalom laza felületen a Hyundai i20-assal, de remélem, jó eredményt tudunk elérni." Craig Breen/Paul Nagle (#16 Hyundai i20 Coupe WRC) Breen: "Borzasztóan nagy megtiszteltetés számomra, hogy ismét a Hyundai Motorsport színeiben állhatok rajthoz. Régen volt már a walesi futam, így nagy izgalommal tekintek a februári hétvégére. Az első pillanattól kezdve, amikor vezettem az autót, magabiztosnak éreztem magam, és éreztem, hogy a saját vezetési stílusomat nem kell megváltoztatnom. Svédország egy olyan futam, amelyet mindig is élveztem - néhány évvel ezelőtt itt értem el eddigi legjobb eredményemet is. Remélhetőleg a feltételek kedvezőek lesznek számunkra, és a hideg megérkezik a régióba, hogy „megfelelő” utakon versenyezhessünk." WRC 2 - RALLY SWEDEN OC Veiby: "A Svéd Rali a szezon egyik legfontosabb eseménye. Nagyon otthon érzem magam ezen az eseményen, hiszen az egyik szakasz még a családi erdőn is keresztül megy. Kisgyerekkorom óta figyeltem itt a versenyzőket, így számomra különleges érzés lesz. Sok támogató, barát és családtag lesz kint a szakaszokon; rengeteg norvég zászló lesz a pálya szélén, amit nagyon különleges érzés látni. A megfelelő hóviszonyok mellett szerintem ezek a pályák nyújtják az egyik legjobb érzést. A szöges abroncsoknak köszönhetően a tapadás az igazán havas és jeges részeken sokkal jobb, mint mondjuk egy murvás terepen. Nem titkolom, nyerni szeretnék a kategóriámban. Monte-Carlo után csalódottak voltunk - az autó akkor egyébként jól működött, és bízunk benne, hogy Svédországban sem lesz másképp." Nikolay Gryazin: "Svédország számunkra nagyon sokat jelent, mert tél van. Mondhatni hazaértem, hiszen mindig is szerettünk hidegben versenyezni. Értékes tapasztalatokat gyűjtöttünk Monte-Carlo-ban, ahol trükkös körülmények között alkalmazkodhattunk az új autónkhoz. Most magabiztosabnak érzem magam, és remélem, hogy ezt az eredmény is tükrözni fogja. Az idei lesz egyébként a második svéd rajthoz állásom. Nehéz lesz versenyezni a helyi kiválóságokkal, de eltökélt szándékomban áll egy jó eredmény elérése." Lara |
33 |