l1
l2


 

A Toyota már teszteli az új Yaris WRC-t

Február 12.
Elkezdte legújabb WRC autója fejlesztését a Toyota, Tommi Makinen csapata már javában teszteli a 2021-es évadra szánt WRC autóját, melynek alapjait az utcai csúcsmodell a Yaris GR biztosítja.

A Toyota Gazoo Racing a 2019-es évadban részben sikeres szezont teljesített, hiszen a versenyzői és navigátori címet elhódította, ám a gyártói arany kicsúszott a kezeik közül. Az idei szezon tervei közé tartozik természetesen a márka sikeres szereplésének elérése, bízva abban, hogy az új versenyzőpárosokkal büszkélkedő egyesület domináns formát és győzelmeket tud elérni a sorozat tizenhárom megmérettetésén.

Az elkövetkezendő tíz hónap versenyeire való felkészüléseken túl azonban nagyban folynak a háttérben a munkálatok a következő évre is. A kulcsa a történéseknek maga a GR Yaris, amelyet a Toyota a 2021-es rali világbajnokságon fog használni WRC alapnak - Juho Hanninen közreműködésével pedig már meg is kezdték a tesztkilométerek letudását a fejlesztési fázis részeként.

A még javában fejlesztés alatt álló királykategóriás fenevadról az elmúlt hét pénteken jelentetett meg egy videót a Toyota Gazoo Racing a közösségi oldalán, ahol maga Juho Hanninen vette kezelésbe a Yaris-t, az évszaknak megfelelően havas körülmények között. A videót valószínűleg Finnországban készítették, bár ezzel kapcsolatosan nem érkezett megerősítés a csapat részéről. Az alapként szolgáló GR Yaris már önmagában is nagy érdeklődésre tett szert – a modell meglepetés volt az autóipar számára, amikor januárban bemutatták a Tokió Autószalonon a közel 260 lóerős háromhengeres motorral és négykerék-meghajtással. Az autó létrejöttében is kulcsfontosságú szerepet töltöttek be a finnek - a TGR WRT csapat fejlesztette ki a közutakra szánt autót, amelyet Tommi Makinen irányít Puuppola városa mellett.

Visszatérve az előzetesen tervezett versenyváltozathoz - a napokban megjelent felvételből kiderül, hogy az autó hasonlóan eltúlzott aerodinamikai elemekkel rendelkezik, mint a Yaris elődje, a hátsó szárny azonban nagyjából megegyezik a jelenleg is használt formával. Ami érdekes az esetben, hogy a Toyota ezen fejlesztése nem rendelkezik hibrid rendszerrel - a világbajnokság 2022-es szezonjára így újabb átalakításokra készülhetnek a finnek.

"A GR Yaris sikerrel mutatkozott be a tokiói autószalonon, és nem titkoljuk, hogy szeretnénk olyan autóval versenyezni a világbajnokság állomásain, melynek jellemzői az alapmodellben a közutakon is feltűnhetnek." - jegyezte meg Tommi Makinen, a Toyota Gazoo Racing csapatfőnöke.

Lara

 

 

 

 

 

 

 

 

33