l1
l2


 

Hadik: Kedveltem a technikás szakaszokat

Április 8.
Élvezetes kilométerekkel gazdagodott idei első és egyetlen versenyén Hadik András. A márciusi Kumrovec Rallyn a legújabb fejlesztésű Ford Fiesta R5-össel és Kertész Krisztián navigálásával az abszolút értékelés és az európai sorozat negyedik helyén ünnepelhetett a rali céljában.

Izgalmakkal és várakozásokkal telve kezdődhetett meg Hadik András számára a 2020-as ralis szezon. A miskolci versenyző csapatával március első hetében indult útnak, és meg sem állt egészen a horvátországi Kumrovec településig, ahol az adott nemzet szezonnyitó állomását rendezték meg március 6-7. között. Az esemény további érdekessége, hogy a CEZ, azaz a Közép-Európai Zóna Kupa bajnokságának első futamát is jelentette a 9. INA Kumrovec Rally a maga közel nyolcvanas versenytávjával.

A kötelező adminisztratív és technikai feladatok letudását követően pénteken egy órakor meg is kezdődhetett az első nagy összecsapás a shakedown keretében, mely részt egy izgalmas két kilométeres távon jelölték ki a horvát szervezők. A bemelegítés során Hadik a legjobb magyarként az ötödik időeredménnyel készült rá a késő délutáni folytatásra, mely egy, szintén két kilométeres gyorsasági szakasszal várta a versenyzőpárosokat a már élesben zajló küzdelmekre. A Terme Tuhelj rész, mely a nézők számára felettébb látványos autózásokat jelentett, egy hatodik és egy kedvezőbb ötödik időeredményt hozott a legfrissebb fejlesztésű kék ovált egyre bátrabban terelgető versenyző számára. A pénteki nap távja nem adott éppen határozott lendületet, hiszen mire felvették volna a srácok a ritmust, már át is futottak a fotocellán. A napot ötödikként fejezték be, ám a közel kilenc másodperces hátrány nem számított soknak, így optimistán tekintettek a szombati teljes versenynapos folytatásra.

A hétvége első napján valójában két gyorsasági várta a srácokat, ám ezeket a részeket háromszor volt szükséges a nap folyamán teljesíteni a biztos célba érkezés reményében. Zagorska Sela 10,15 kilométerét Kumrovec közel 14 kilométere követte, mely kettős után egy szervizparkos szusszanásnyi időhöz juthattak Hadikék. A szombati nap első felében még picit óvatosabb vezetési stílussal közelítette meg a horvát aszfaltot az MKII-es Fiestával, ám a kumroveci rész mindkét délutáni körében dobogós időeredménynek örülhettek a fiúk. A futam során elsősorban az autóval való még szorosabb és magabiztosabb kapcsolat kialakítása volt a cél, és ezt az elképzelést sikerült is megvalósítania Hadikéknak, hiszen minden tekintetben jobb lett a viszonyuk a Forddal, és már bátrabban nyúltak hozzá a szervizes srácokkal a beállítások apróbb módosításaihoz. A szombati célban végeredményben az abszolút értékelés és a CEZ Bajnokság besorolásában egyaránt a negyedik helyen ünnepelhetett a Hadik András - Kertész Krisztián páros, akik határozottan értékes kilométerekkel, optimizmust növelve tudhatták le a szezonbeli első és eddigi egyetlen megmérettetésüket.

Hadik András: "Hetek óta készültünk a horvátországi versenyre, hiszen elsődleges célunk az volt, hogy az autót még jobban megismerjük. Ugyan ezt tesztek keretében is megtehettük volna, de a versenykörülmények azért mégis másabb érzetet adnak. A rajthoz állás során a tapasztalatszerzést és a biztos célba érkezést tűztük ki célul, és úgy gondolom, ezt probléma nélkül sikerült is teljesítenünk.

Pénteken pár kilométer erejéig magunkra ölthettük az overált, ám ez az első versenynap egyfajta hangulatfokozásról és a nézőknek való versenyzésről szólt. Szombaton egyébként hat rész várt ránk, és már az első szakaszt követően képet kaptam a kumroveci körülményekről – izgalmasan technikás kanyarokban és egyedi atmoszférában koncentrálhattunk arra, hogy minél jobban megismerjük a legfrissebb fejlesztést és magunkra szabjuk a beállításait. A tervünk az volt, hogy megpróbálunk ügyesen autózni, de mindenképpen szem előtt tartottuk azt, hogy határon autózást és meggondolatlan lépéseket ne kövessünk el, hiszen a magyar bajnokság egri futamára szerettünk volna ezekkel a horvátországi kilométerekkel felkészülni.

A március végi esemény elmaradt, melyet természetesen sajnálunk, hiszen készültünk rá, és vártuk az egri szakaszokat, de most mindenkinek az egészsége a legfontosabb és az, hogy tartsunk össze, bízva abban, hogy hamarosan versenyezhetünk a szakaszok szélén szurkoló nézők társaságában."

A Hadik Rallye Team partnerei: Kazy-Ker, Hídépítő Zrt., Zomko Kft., MUT-hungária Kft., KLA trans, Diósgyőri Fogaskerék Gyártó Kft., Saubermacher-Magyarország Kft., Miga-Metall Kft., Micromax Kft., Triut Kft., Festék 96 Kft., Frekvencia Bt., Kutiker Produkt Kft., Euro Profil Kft., Frekvencia 2000 Kft., Szerviz-Sped Kft., Ferrion Kft., Euro Cargo Express Kft., Ko-va Kft., K-kontúr Kft., Sándor Attiláné e.v., Komáromi Trans Kft., Kalmár Plusz Kft., Körös Print-Pack Kft., Olp-Tech Kft., Rizoház Ingatlanforgalmazó Kft., Atagoo Travel Kft.

Lara

 

 

 

 

 

 

 

 

33