|
Április 24. Páratlanul jó tapadással jellemezhető a ralis világ egyik legsikeresebb versenyautó modellje: 2020-tól a Volkswagen Polo GTI R5-ös fenevadját kizárólag Pirelli versenygumikkal szállítják le a megrendelők részére. A 200 kW-os (272 lóerős) négykerékmeghajtású autót az év eleje óta 235/40 R18-as aszfalt gumiabroncsokkal (20 / 65-18 méret) szállították és szállítják le a megrendelő csapatok részére. Sőt, a jövőben lezajló teszteket is kizárólag Pirelli gumiabroncsokkal fogják elvégezni. A Pirelli egyébként már ma is a Volkswagen hivatalos beszállítója és partnere a motorsportban, csupán a kapcsolat szorosabb megerősítésére törekedtek e kezdeményezéssel. Az ügyfélosztályára igen büszke a német vállalat – négy bajnoki címet zsebelt be a Polo GTI R5-ös, mely mellé érkezett 75 abszolút és kategóriagyőzelem és 150 dobogós helynek örülhettek, mely eredményeket 50, már eladott Polo-val érték el az ügyeskezű versenyzők az elmúlt évben. A Polo GTI R5-öshöz a Pirelli a P Zero RA abroncsot szállítja le aszfalthoz - kemény, közepes, lágy és szuper puha keverékekben. A Pirelli Scorpion K murvás utakon, míg a Sottozero Ice és a Sottozero Snow téli körülményeken biztosíthat versenyképes tapadást. "Örülünk annak, hogy már hivatalosan is bejelenthetjük együttműködésünket a Pirelli vállalatával." - mondta Sven Smeets, a Volkswagen Motorsport igazgatója. "Ha a Pirelli szót meghalljuk, azonnal a autósport sikerek jutnak eszünkbe és pontosan ez az a márka, aki hírnévre tett szert az R5 előírásokkal összhangban tartott nemzetközi és nemzeti sorozatokban. Az együttműködésnek köszönhetően ügyfeleink első osztályú és rendkívül sikeres gumiabroncs technológiát kapnak a Polo GTI R5 szállításával." "A rali gumiabroncsok technológiája a motorsport csúcsán szerzett tapasztalatokból származik." - mondta el Terenzio Testoni, a Pirelli ralis tevékenységi vezetője. "A Polo GTI R5-össel folytatott legújabb együttműködésünk magával a Volkswagen-nel kiemeli a Pirelli és a világ vezető autógyártóinak szoros együttműködését az autó és a gumiabroncsok közötti lehető legjobb interakció kialakítása érdekében, maximális teljesítményt biztosítva a versenyeken.” A két vállalat kapcsolata már az előző évtizedekben is gyümölcsöző volt. Az első közös lépéseket 1976-ban tették meg, amikor az olasz gumiabroncs gyártó kizárólagos beszállítója volt az első Volkswagen gyártmányú kupának: a Volkswagen Junior Kupának. Ebben a kategóriában a Scirocco modellt használták egyébként. Raliban a legszebb évük 1986-ban volt - együtt az A-csoport világbajnokai lett. A Volkswagen R5-ös modellek támogatása mellett az olaszok jövőre még nagyobb lendülettel vetik bele magukat a rali vérkeringésébe, ugyanis a következő szezontól kezdve a Pirelli exkluzív gumiabroncs szállítóként a rali világbajnokság felső kategóriáját is ellátja majd abroncsaival. Lara |
33 |