l1
l2


 

Öt Yaris-szal készül a Finn Rallyra a Toyota

Május 18.
Nem bízná a véletlenre a finn futamon mutatott eddigi erős formájának megőrzését a Toyota Gazoo Racing - a csapat számára hazainak számító eseményen öt Yaris WRC szállhat harcba az ugratókkal teli gyorsasági szakaszokon.

A Puuppola osztag a járvány okozta korlátozásokat követően immár meglátta a fényt az alagút végén – a csapat lelkesen készül a számára hazainak számító Neste Rally Finland idei felvonására, ahol öt Yaris WRC-t szeretne rajthoz állítani. Ugyan az FIA részéről az elmúlt hetekben történt javaslat a finn futam szeptemberre vagy októberre történt módosítására, de jelen felállás szerint egyelőre 2020. augusztus 6-9. között lehet tervezni az ugratókkal tűzdelt igen látványos és közkedvelt eseményt.

A jelenlegi autófejlesztések 2017-es megjelenése óta a Yaris WRC legyőzhetetlen volt a finn hullámvasúton. Három éve Esapekka Lappi állhatott fel a dobogó legfelső fokára, míg a legutóbbi két esemény győztese Ott Tanak lett a TGR színeiben.

Az idei felvonás alkalmával a korábbi finn győztes, Sebastien Ogier mellett Elfyn Evans is komoly tervekkel várja a leendő versenykilométereket, illetve nem szabad megfeledkezni a helyiek támogatását javában élvező tinédzserről, Kalle Rovanperáról sem. A gyári csapat negyedik versenyzője Takamoto Katsuta lenne, míg Jari-Matti Latvala privát színekben egy hasonló fejlesztésű Yaris WRC-vel bővítené ötre a modellszámot. Ha minden a tervek szerint megy, akkor a Toyota egyesülete számára ez lenne a második olyan futam, ahol öt autóval mozgolódna a rajtnál – a svéd megmérettetés után, melyet februárban tudott le a rali krémje második fordulóként. Ekkor Latvala elektromos hiba miatt idő előtt feladta a küzdelmeket, ám Elfyn Evans győzelembe hajszolta a Yaris WRC-t, míg Rovanpera harmadik és Ogier negyedik pozíciója tovább erősítette a márka potenciálját a nagyok között. Katsuta számára a murvás-havas körülmények februárban egy abszolút kilencedik időt jelentettek.

A csapat vezetője, Tommi Makinen várakozással tekint arra a finn futamra, ahol egy igen erős felállást mutathatnak be. "Nagyon örülünk annak, hogy ismét öt autóval tervezhetünk." - mondta Makinen. "Érdekes lesz számunkra, és a hazai közönségnek is egyaránt."

Ogier 2013-ban győztesként zárta az eseményt, ám ezek után próbálta megtalálni sebességét a finn terepen, de legjobbként nem tudott kikerülni a mezőnyből. Evans három évvel ezelőtt csípte el legjobb eredményét – ekkor másodikként ünnepelhetett a nagyok között.

Latvala jelenléte kétségtelenül erősíti a csapat esélyeit - csak Marcus Grönholm, Markku Alén, Tommi Makinen és Hannu Mikkola képvisel tőle erősebb rekordot a szezon leggyorsabb gyorsasági szakaszain.

A 2020-as Rally di Rome Capitale ütemterve

Lara

 

 

 

 

 

 

 

 

33