l1
l2


 

Kínát és USA-t is meghódítaná a Rali VB

Június 10.
A Rali Világbajnokság menetrendje évről évre próbál újat hozni a résztvevők és nézők számára, ám a két, igen domináns autópiac anyaországai még hiányoznak a sorból. Oliver Ciesla, a világbajnoki szervezőgárda meghatározó tagja szerint nagyon komolyan dolgoznak az USA és Kína visszatérésén.


Fotó: Motorsport Images-LAT

A sorozat utoljára 1999-ben járt Kínában, Peking közelében, míg az Egyesült Államokban 1988 óta nem volt jelen, akkor a washington állami Olympus Rally látta vendégül a mezőnyt. Oliver Ciesla, aki július után lemond a WRC Promoter ügyvezető igazgatói posztjáról, úgy véli, hogy a bajnokságnak aktívan meg kell vizsgálnia a naptár Kínába és az Egyesült Államokba történő kiterjesztését.

Ami biztos, igény lenne rá Észak-Amerikában is, hiszen Ken Block és Travis Pastrana az utóbbi időben komoly lépéseket tett a sportág népszerűsítése érdekében.

 "Egyszerűen el kell vinnünk a világ legnagyobb piacaira, azaz Kínába és az Egyesült Államokba világbajnokságot." - mondta Ciesla az Autosport.com-nak, válaszul arra a kérdésre, hogy miként csábíthat több gyártót a világbajnoki sorozatba. "Az elmúlt pár hónapban ugyan a COVID-19 visszatartott minket, de egyéretlműen ez a célunk. Szeretnék eljutni azokba az országokba, vagyis az Egyesült Államokba és Kínába, amelyek fontosak a sorozatban résztvevő, vagy részt enni kívánó gyártók számára, ez kiemelt prioritással szerepel a terveink között."

A Világbajnokság a tervek szerint 2022-től fog váltani hibrid hajtásokra, és a Compact Dynamics - a Shaeffler csoport része - idén egy FIA pályázatot nyert, hogy az elektromos motorokról ők maguk gondoskodjanak és beszállítói legyenek. Pontosan ez az a tény, melybe Ciesla belekapaszkodik - úgy véli, hogy a hibrid erő hozzáadása vonzó ajánlatot fog tenni a sorozat korábbi gyártói számára, és természetesen azon márkák számára is, akik esetlegesen újnak számítanának a nagyok között. "A hibrid minden bizonnyal az egyik szempont, amiért lehetnek olyan gyártók, akik úgy döntenek, hogy belépnek a VB-re.” - mondta Ciesla. „A hibrid WRC valójában egy sokkal nagyobb projekt egyik eleme. Nagyon hasznos platformunk van a gyártók, a gumiabroncsok és az üzemanyagok gyártói számára is, mert lehetővé teszik számukra új dolgok kidolgozását, létrehozását, majd az autópiacon történő forgalomba hozatalát. Úgy gondolom, a rallysport tökéletes kutatási és fejlesztési terület. Itt minden körülmény között tesztelhetnek: homok, jég, hó, murva, aszfalt, forróság, hideg. Ezt az élményt és tapasztalatot pedig át lehet ültetni a közúti járművekbe."

"A hibrid egy fenntarthatósági elem, de menjünk tovább. Zöldebbé tehet minket, mely elősegítheti, hogy vonzóbbá váljunk a jövőben. Természetesen meg szeretnénk tartani a gyártóinkat, és talán még akár egy Subaru, egy Volkswagen, vagy akár egy Citroen is betársulhat a küzdelembe, de új partnereket, mint például a Nissant is szívesen látnánk az élmezőnyben."

Lara

 

 

 

 

 

 

 

 

33