|
Június 10. Első körben külföldi hírforrások oldalain röppent fel a hír a rali világbajnokság brit rendezvényére vonatkozóan – rá pár órára pedig már érkezett is a walesi hivatalos megerősítés, miszerint 2020-ban biztosan nem küzdhetnek meg egymással a legendás erdei szakaszokon a világbajnokság résztvevői. Mark Drakeford, a walesi miniszter világosan kijelentette, hogy a deeside-i rendezvény lebonyolításának reménye elszállt, hiszen a Covid-19 miatt életbe lépett korlátozások miatt Wales nagy része ősszel zárva tart a turisták előtt. A nézők biztonságos fogadása mellett külön gondot jelentene a résztvevők egészségének a megőrzése - az október 29. és november 1. közé tervezett esemény egyik problémája a csapatok elszállásolása lenne, mivel Drakeford nem szándékozik szállodákat nyitni addig az időpontig. "Nem adtam fel teljesen a reményt, hogy a turisztikai szezon egy részét meg tudjuk menteni, bár az igaz, hogy a világbajnoki futamot nem tudjuk tökéletesen biztosítani." - mondta a walesi miniszter. A 76. Wales Rally GB egyik komoly problémája az őszi dátum volt, amely Drakeford szerint igazi Covid-barát körülményeket kínál. "A koronavírus lecsapott ránk, ahogy a napok hosszabbodtak, és ahogy az időjárás javult. Az ősz az ellenkezője lesz, a napok hidegebbek, rövidebbek és párásak, a koronavírusnak pedig kifejezetten kedvez a sötét, a nedves és a hideg körülmény." "Ez nem egy olyan döntés, amelyet könnyedén hoztunk meg, de a legfontosabb finanszírozási partnerünkkel, a walesi kormánnyal szoros konzultációt követően, sajnos a jelenlegi globális helyzet miatt kötelesek voltunk meghozni a döntést, miszerint törölnünk kell az idei Wales Rally t." - jegyezte meg David Richards, az esemény szervezőgárdájának igazgatója. "Az elmúlt években a legújabb generációs autókat felvonultató sorozat hatalmas vonzereje, valamint a helyi kedvenc, Elfyn Evans jelenléte - a 2017-es esemény győztese – rekordtömeget vonzott már tavaly is a csodálatos walesi erdőkbe, ám ez most nem a megfelelő idő olyan esemény megrendezésére, amely több tízezer látogatót vonz külföldről is. Mint az Egyesült Királyság Motorsport Egyesületének vezetője úgy gondolom, a felelősségünk és az abszolút prioritásunk mindig az összes érintett biztonsága, legyen szó versenyzőpárosokról, tisztviselőkről, rajongókról vagy sok ezer önkéntesről, akik lelkesen mutatják meg szenvedélyünket ezen a sport iránt. Ezekben a nehéz időkben szeretnénk megköszönni nekik azt a segítséget, amit eddig is beletettek az esemény megszervezésébe. Noha jelentős előrelépés történik a vírus elleni küzdelemben, továbbra is jelentős bizonytalanság áll fenn a tömegrendezvények, a társadalmi távolságtartás és az utazási korlátozások vonatkozásában. Mindezek mellett pedig szakértők hangsúlyozzák a járvány második hullámát az ősz beköszöntével. Szorosan figyelemmel kísérjük a kormány által kiadott útmutatásokat, és egyre nyilvánvalóbbá válik, hogy lehetetlen bizonyossággal megtervezni az őszi eseményeket. Ezért hihetetlenül nehéz szívvel, de el kell fogadnunk, hogy az idei futam törlése az egyetlen felelős és körültekintő lehetőség. Most arra koncentrálunk, hogy 2021-ben egy felejthetetlen rendezvénnyel térjünk vissza a sorozatba." A Rali Világbajnokság így igen nehéz helyzetbe került a koronavírus miatt. A szezonnyitó Rallye Monte-Carlo és a februári Rally Sweden még nagyobb gond nélkül lezajlott, ám a márciusi Rally Guanajuato Mexico zárónapját már törölték a szervezők a csapatok biztonságos hazajutásának fényében. A három futamot követően a SpeedAgro Rally Argentina, a Vodafone Rally de Portugal, a Rally Italia Sardegna és a Safari Rally Kenya már nem került lebonyolításra, és az előzetes tervek szerint Finnországban, augusztus 5-én folytatódhattak volna a sorozat küzdelmei. Az elmúlt héten azonban az északi ország kormánya által hozott korlátozások szintén nem kedveztek az esemény megrendezéséhez, így a finnek ralija is törlésre került. Egy nappal később Új-Zéland is kilépett a 2020-as naptárból a szinte lehetetlennek tűnő logisztikai problémák miatt. Az elmúlt napon a walesi dráma fokozta a hangulatot, így pedig csupán három esemény tarthatja a frontot a menetrendben – Törökország, Németország és Japán. A folytatásra vonatkozóan az FIA és a WRC egyesülete világossá tette, hogy legalább hét fordulóra van szükség a 2020-os világbajnokság sikeres lebonyolításához. Ha a menetrendben Törökország, Németország és Japán mellé az október végi időpontra becsatlakozna a Rally Italia Sardegna, és Argentína szintén esélyt kapna egy halasztott időpontban való esemény megrendezésére, akkor nyugodt szívvel ünnepelhetne bajnokot a sorozat az év végével. Lara |
33 |