l1
l2


 

Harcra kész a Peugeot Rally4-ese

Július 7.
A körülmények ellenére roppan kelendő a Peugeot Sport legújabb versenyautója az ügyfelek körében, a vadonatúj kisautóra már csaknem száz megrendelés érkezett a Peugeot 208 Rally 4-re, melynek debütálására Portugáliában került sor.

Az egyéves európai fejlesztési munka után és annak ellenére, hogy a Covid-19 kitörése miatt módosítani kellett az építési és szállítási ütemtervet, az új Peugeot 208 Rally 4 már úton van új tulajdonosaihoz. A ralis élet lassan újból életre kel Európában, ennek megfelelően a Peugeot próbálja időben teljesíteni a megrendeléseket – az első szállítmányok Portugáliába kerültek, ahol az elmúlt hétvégén már le is tudhatták a francia márkát irányító versenyzőpárosok az első kilométereket a PT Racing és a Racing Factory jóvoltából a Rally de Castelo Branco keretében. A debütálás felemásra sikeredett, hiszen Antunes Pedro és navigátora, Alves Pedro az abszolút értékelés kilencedik pozícióját ünnepelhette meg, míg Almeida Pedro és Hugo Magalhaes 208-asa balesetet szenvedett és idő előtti kiállásra kényszerültek.

Az új Peugeot 208 Rally 4 következő szereplése Közép-Európában várható. A Rallysprint Pribram keretében a Cseh Köztársaságban július 24-25-én a Brynda és az MRS Carso által karbantartott autókra terjed ki. Augusztus végén az olaszoknál szerepelhet a francia oroszlán első ízben a Rally de Roma esemény résztvevőjeként. Mindezen országok privát szereplői mellett az Európa Bajnokság állomásain is feltűnik majd a 208-as több csapat üzemeltetésével.

A már letudott, illetve közeljövőben tervezett szereplések mellett az Ibériai-félsziget küzdelmei és a francia Peugeot 208 Rally Kupák is hamarosan elindulnak, a kezdő kilométereket augusztus 28–29-én Portugáliában (Rali do Alto Tamega) és szeptember 4-5-én Franciaországban (Rallye du Mont Blanc) tartják. Annak ellenére, hogy a koronavírus miatt a két bajnokság naptárait módosítani kellett, mindkettőben továbbra is négy esemény lesz, a murva és az aszfalt keverékével.

Mayeul Tyl, a Peugeot Citroen Racing Shop vezetője: "Ezekben a furcsa időkben hálásak vagyunk ügyfeleinknek a bizalomért, amelyet felénk mutattak. Majdnem 100 megrendelést kaptunk a 208 Rally 4-re, és a szállítás üteme a nyári hónapokban növekszik. Mindent megtettünk annak érdekében, hogy ügyfeleink a lehető legrövidebb időn belül versenyezhessenek és esélyt kapjanak a győzelemre, miközben műszaki támogatást kínálnak mind a felkészülések során, mind a versenyzések során. A 208 Rally 4 sokoldalúsága lehetővé teszi a csapatok számára, hogy a versenyzők minden igényét kiszolgálja, és teljes körű szolgáltatást nyújtsunk nekik a programjuk minden lépésében."

François Wales, a Peugeot Sport vezetője: "Több mint egy éves fejlesztési munka után mindenki örömmel nézi, ahogy az új Peugeot 208 Rally 4 ügyfeleihez kerül, és alig várjuk, hogy világszerte megmutassa erejét a nemzetközi, nemzeti és helyi eseményeken. Hiszünk abban, hogy a 208 Rally 4 teljesítménye mindazokat elvarázsolja, akik versenyeznek benne, legyenek aktív versenyzők vagy feltörekvő csillagok. Bízunk benne, hogy sikeres elődje nyomán versenyképesség rejlik benne, és azért vagyunk itt, hogy minden ügyfelünket támogassuk, ahogy a saját programjukat elindítják."

PEUGEOT 208 RALLY 4 - MŰSZAKI INFORMÁCIÓK
Motor: három henger, turbófeltöltés, 1.199 cm3
Maximális teljesítmény: 208 LE 5450 fordulat / perc sebesség
Maximális nyomaték: 290Nm 3000 fordulat / perc
Sebességváltó: SADEV, ötfokozatú szekvenciális
Differenciál: mechanikus
Első fékek: hűtött tárcsák (aszfalt: 330mm / kavics: 283mm)
Hátsó fékek: 290 mm-es tárcsák
Háromutas állítható felfüggesztés
Minimális súly: 1 080 kg ( 1250 kg a versenyzőpárossal)

ÁRAK (a adók nélkül)
Összeállított autó (aszfalt vagy murva specifikáció): 66 000 Euro
Murva vagy aszfalt készlet: 8 990 Euro
Beállítási készlet (aszfalt vagy murva): 3 490 Euro
Felszerelési készlet: 3900 Euro
Adatgyűjtés: 270 Euro
Becsült futási költségek kilométerenként: 11,73 Euro

Lara

 

 

 

 

 

 

 

 

33