l1
l2


 

Rendhagyó modon rajtolhat újra a Rally VB

Július 16.
Szeptemberben Észtország szakaszain folytatódhatnak a világbajnokság küzdelmei, mely esemény nemcsak a debütálásával hozhat új színt a sorozatba - a még nagyobb izgalom és sportszerűség érdekében a szervezők úgy döntöttek, hogy csavarnak egyet a rajtsorrenden.

A Rali Világbajnokság a koronavírus világjárvány miatt márciusban, a mexikói futamot követően, kényszerszünetre vonult és olyan látványos események kihagyására kényszerültek a szereplők és szervezők, mint Argentína, Finnország, Új-Zéland, Wales és a visszatérő Safari Rally. A sorozat újonc belépője, Észtország, egy igazán gyors murvás futam, amely az elmúlt években kiváló felkészülési lehetőséget jelentett a finn állomásra, mindössze két versenynapot foglal magába, melynek nagy részét szombatra időzítették a szervezők.

Akik figyelemmel követik a bajnokságot, tisztában vannak vele, hogy murvás megmérettetéseken a rajtsorrend körül mindig forr a levegő – a jelenleg érvényben lévő szabály pedig a bajnokság éllovasát, Sebastien Ogiert jelentős hátrányba hozta volna a versenytársaival szemben, mivel a az első napon végig az első helyről kellett volna nekifeszülnie a szakaszoknak. A sorozat szervezői azonban a helyzet kiküszöbölése érdekében megváltoztatták a szabályt: Ogiernek - aki mexikói győzelmével bebiztosította az abszolút értékelés legelőkelőbb pozícióját - ezúttal csak szombaton reggel kell elsőként elrajtolnia a Toyota Yaris WRC-vel. A szombati nap második körétől kezdve pedig fordított sorrend következik, és az a versenyzőpáros rajtol elsőnek, akik a kategória utolsó pozícióját foglalják el.

Ha a kísérlet sikeresnek bizonyul, a sorozat újra bevezetheti ezt a szabályt több olyan rövid távú verseny esetén, mint a Rally Estonia. Az indulási rend kérdésköre a múltban vitákat vettek fel a WRC számára: Ogier azonnal hangot is adott elégedetlenségének, ugyanis a sorozat szabálya 2015-ben azt diktálta, hogy a bajnoki vezetőnek minden rali első két napját volt kötelező az élről megkezdenie. Noha ez nem akadályozta meg a francia versenyzőt abban, hogy még két címet szerezzen magának a 2015-ös és a 16-os szerepléseinek jóvoltából, Ogiert hátrányosan érintették a murvás összejövetelek, és a szabályt végül megváltoztatták a 2017-es szezon kezdete előtt - közvetlenül a Volkswagen kilépése után.

Észtországot követően a sorozat további négy eseményt tervez Törökországban, Németországban, Olaszországban és Japánban. Ezen állomások az év eleji naptárban is helyet kaptak, ám a szervezőség nem titkolja, hogy folytatja a tárgyalásokat az Ypres Rally illetékeseivel és a Horvát Autó- és Gokart Szövetséggel egy-egy lehetséges idei állomásról, melynek eredményéről hivatalos tájékoztatást a következő hetekben ígérnek.

Lara

 

 

 

 

 

 

 

 

33