l1
l2


 

Turán nyerte a Salgó Rallyt

Július 20.
Turán Frigyes győzelmével ért véget az országos bajnokság szezonnyitó futama. A Volkswagen Polo R5-öst terelgető versenyző mögött közel másfél perccel érkezett a dobogó középső fokára Vincze Ferenc, míg Velenczei Ádám a harmadik idén is harmadik helyen zárta a Salgó Rally-t.

Július harmadik hétvégéjére végre beiktathattuk az Országos Rali Bajnokság szezonnyitóját, mely több hónapos csúszással a koronavírus okozta korlátozások miatt került át a nyári hónapra. A 2020-as Steelvent Salgó Rally július derekán biztató kezdetet ígért, és az egy hónappal a rajt előtt megjelent versenykiírást követően mindenki arra gondolt, hogy valószínűleg forró, igazi nyári melegben telhetnek majd el a Mátra jelentette versenykilométerek.

Az elmúlt napok esőzései a körülményeket picit átalakították, és a vasárnapra időzített versenynapon sem éppen igazi nyárias oldalát mutatta az időjárás. A hőmérséklet inkább kellemesnek mondható volt, de szeszélyes jellemzőkkel tarkítva bonyolíthatták le a szervezők a bajnokság szezonnyitóját, hiszen a napsütés és az esőzések felváltva kísérték egymást. A megszokott felállástól eltérően a gépátvételi procedúrákat a versenyzőpárosok nem pénteken, hanem a szombati napon tudhatták le, melyet követően fél hét után egy látványos rajtceremónia keretében hivatalosan is megkezdődhettek az évad igazi versenykilométerei.

Az esti esemény keretében egy díszvendéget is üdvözölhettek a jelenlévők - a versenyzők és minden érdeklődő legnagyobb örömére nem mást lehetett felfedezni a pódium mellett, mint az FIA elnökét. Jean Todt természetesen a koronavírus által létrehozott szabályokat betartva érkezett meg az MNASZ elnöke, Oláh Gyárfás társaságában Salgótarjánba, ahol többek között a maszk is bizonyította, hogy figyel saját és mások egészségére is.


Az emelvényen átgurult párosok az irányt az éjszakai parc fermé felé vették, majd egy lélekbeli felkészülés után vasárnap reggel izgulhattak először a futam és egyben a szezon legelső gyorsasági szakaszának a rajtjában. Az első menet egy közel öt kilométeres rész volt Salgótarján-Kazár között, mely szakaszt leggyorsabban az idei évben főként külföldi futamokon tapasztalatokat gyűjtő Hadik András teljesített a leggyorsabban egy Ford Fiesta MKII R5-össel. A miskolci versenyző számára egy határozott kezdet után egy nem tervezett második szakasz húzta keresztül a számításokat - Andrásék egy versenytársukat utolérve koncentráltak arra a bátonyterenyei körgyorson, hogy még véletlenül se történjen baj, és Murphy törvénye alapján bejött, amitől tartott.

A legfrissebb fejlesztésű kék ovál becsúszott az árokba, melynek kiszedése igen sok időt vett igénybe, így Hadikék az első helytől búcsút véve egészen az abszolút értékelés huszonegyedik pozíciójáig zuhantak vissza. A győzelem már ugyan elszállóban volt, Hadikék azért még küzdöttek ahogy tudtak - a nap folyamán két szakaszelsőséget begyűjtöttek, köztük az extra pontokat adó záró szakaszt, végeredményben pedig az összetett értékelés kilencedik helyére kapaszkodtak vissza.

Az első körgyors egyébként a Skoda Fabia Rally2 Evo-t terelgető bajnoki címvédő Vincze Ferenc számára sikerült legjobban. A hazai közönsége előtt versenyző szécsényi pilóta ekkor a legelőkelőbb pozícióba lépett elő, ám öröme ezt követően még két szakaszon tarthatott ki, ugyanis az ötödik gyorson leesett az eső, és a bajnoki címvédő gumiválasztása nem kedvezett a vizes körülményeknek. A nap folyamán az utolsó előtti részen még a harmadik helyre lecsúszott Vincze, ám a Powerstage szakasz negyedik időeredménye segített neki abban, hogy a célban visszafoglalják a második helyet.

A futam harmadik leggyorsabbja az a Velenczei Ádám lett, aki szintén a régióból érkezőként bizonyíthatta versenyképességét egy Skoda Fabia R5-ös társaságában. A vasárnapi első szakaszon egy ébresztőnek szánt tizedik idővel kezdett Ádám, ám a kilométerek előrehaladtával egyre lendületesebben és határozottan vette a kanyarokat, melynek meg is lett az eredménye - a kilencedik gyorsasági után Szőke Tamással a jobbján az abszolút értékelés harmadik helyén ünnepelhette meg idei első országos bajnoki szereplését.

A negyedik helyen ismét egy cseh márka tűnt fel Csomós Miklós jóvoltából, aki huszonhárom másodperccel maradt el a dobogó legalsó fokától. Ötödikként Klausz Kristóf érkezett, aki mögött a szlovák bajnokság leggyorsabbja, Grzegorz Grzyb következett tíz másodperces lemaradással. A hetedik Botka Dávid, a nyolcadik Osváth Péter, a kilencedik Hadik András lett - a top tízet pedig Martin Koci zárja szlovák színekben. Mivel Grzyb nevezett Koci viszont nem a magyar bajnokságba is, így az idén már teljes szezont az R5-ös mezőnyben teljesítő Vizelli Károly számára is jutott egy bajnoki pont.

Az ORC kategóriában Rongits Attila magabiztos győzelmet aratott Bacsa Tamás felett – a két Mitsubishi-s versenyző között több mint egy perces különbség alakult ki a kilencedik szakasz végére.

Historicban Hoffer Zsolt Opel Kadett GSi-je bizonyult a leggyorsabbnak, aki 16,2 másodperccel előzte meg Balogh Sándor Fiatját és majd másfél perccel Kreicsi Bálint BMW-jét, míg a kilencből hét szakaszt megnyerő Wirtmann Ferenc egy defekt miatt ezúttal a negyedik helyen zárta a ralit.

A Rally2-esek között a látványosan autózó Foczkó Ákos hódította el a dobogó legfelső fokát Fábián Donát és Ruszó Krisztián előtt.

A 2020-as Steelvent Salgó Rally végeredménye:
1.Turán Frigyes/Bagaméri László - Volkswagen Polo R5 1:18:27.4
2.Vincze Ferenc/Bacigal Igor - Skoda Fabia Rally2 EVO +1:19.4
3.Velenczei Ádám/Szőke Tamás - Skoda Fabia R5 EVO +1:25.8
4.Csomós Miklós/Nagy Attila - Skoda Fabia R5 +1:49.0
5.Klausz Kristóf/Csányi Botond - Ford Fiesta R5 +3:01.4
6.Grzegorz Grzyb/Michal Poradzisz - Skoda Fabia R5 +3:11.3
7.Botka Dávid/Gáll Csaba - Skoda Fabia R5 +4:01.6
8.Osváth Péter/Papp Tamás - Skoda Fabia R5 +4:29.0
9.Hadik András/Kertész Krisztián - Ford Fiesta R5 MK II +5:48.8
10.Martin Koci/Imrich Ferencz - Skoda Fabia Rally2 EVO +5:50.5

Lara

 

 

 

 

 

 

 

 

33