|
Július 20. Hadik András és Kertész Krisztián számára a 2020-as évad ugyan már márciusban elkezdődött egy külföldi szereplésnek köszönhetően, ám a több hónapos szünetet a miskolci párosnak is át kellett vészelnie, és egészen július közepéig vártak izgatottan arra, hogy az Országos Rali Bajnokság szezonnyitója végre hivatalosan is elrajtoljon. A Steelvent Salgó Rally az évad első igazi megmérettetését jelentette 2020. július 18-19. között, mely esemény egy szombati készülődéssel telt nap mellett egy teljes vasárnapi versenynappal várta a párosokat a Mátra övezte szemgyönyörködtető erdei gyorsasági szakaszokon. Szombaton az adminisztratív és technikai gépátvételeket követően este fél hét után egy látványos rajtceremónia keretében végre átélhették a szezon első rajtoltatását – Hadik András és Kertész Krisztián egy nem mindennapi találkozásnak is részesei lehetett, hiszen a ceremónián Jean Todt, a Nemzetközi Automobil Szövetség elnöke is tiszteletét tette, szemügyre véve a hazai bajnokság komoly küzdelmeket ígérő mezőnyét. A beszélgetések és a pódiumon történő átgurulás után a Ford Fiesta MKII R5-össel Andrásék az éjszakai parc fermébe vették az irányt, majd egy több órás pihenés után vasárnap kora reggel átélhették a bajnokság első igazi versenykilométereit Salgótarján-Kazár között. Vasárnap hét óra után pár perccel el is rajtolhatott a magyar bajnokság élmezőnye a közel öt versenykilométert jelentő gyorsasági szakaszon, mely tökéletes ébresztőt biztosított a hátralévő részekhez. Andrásék jobb kezdést nem is kívánhattak volna maguknak – ugyan csak három tizeddel, de azonnal be is zsebelték első szakaszgyőzelmüket a salgói eseményen egy szlovák versenytárs, Martin Koci előtt. A miskolci páros talán álmában sem gondolta volna, hogy egy lendületes kezdés után azonnal érkezik a hidegzuhany - a második szakasz, mely bátonyterenyei rajttal egy körgyorsot jelentett huszonhat kilométerrel, jócskán keresztbe húzta a számításokat. Az adott szakasz pontosan a kör jellege miatt tréfálta meg a kék ovállal mozgolódó párost – egy márkatársukat utolérve csak arra figyeltek Andrásék, hogy ne történjen komolyabb fennforgás, ám annyira erősen koncentráltak rá, hogy mégis bejött, amitől tartottak. Egy féktávot elnézve az útról sajnos lecsúsztak egy mélyebb árokba, amiből ugyan ki tudtak mászni nézői segítséggel, hátrányuk azonban annyira tetemesre nőtt, hogy a huszonegyedik helyről kezdhették meg a felzárkózást a harmadik, mátrakeresztesi részen. A folytatás jónak bizonyult, hiszen a botladozás után ismét szakaszgyőzelembe hajszolta a Fordot András, majd a nap folyamán több erős időeredményt sikerült megszereznie a változékony időjárást jelentő vasárnapon. Zárásként még egy Powerstage elsőséggel tovább bizonyította akaratát, mely eredmény szintén hozzájárult ahhoz, hogy egy nehézkes reggel után a legjobb tízben fejezze be az országos bajnokság szezonnyitó küzdelmeit a Hadik András - Kertész Krisztián kettős. A salgói kilencedik pozíciótól ugyan a rajt pillanatában kedvezőbbre számítottak, de a történések tükrében mindenképpen hasznos kilométerekkel gazdagodott a kék ovál, mellyel a srácok lelkesen készülődnek a soron következő, számukra hazainak számító miskolci megmérettetésre, mely a jelenlegi tervezet szerint augusztus 15-16. között várja a bajnoki pontokra éhező versenyzőpárost. Hadik András: "Nagyon vártam már a július közepét, hiszen hosszú hónapok után végre a magyar bajnokság is útjára indulhatott a Salgó Rally keretében. A pályabejárások során felmérhettük a mátrai terepviszonyokat, és ez idő alatt láttuk, hogy izgalmas versenyünk lesz, ugyanakkor az időjárási körülményeket figyelembe véve egyben óvatosnak is kell lennünk, ha nem akarunk felesleges bonyodalmat. A vasárnap reggelt nagyon jól kezdtük, megpróbáltam gyors lenni, és sikerült is, hiszen a Salgótarján-Kazár szakasz leggyorsabb párosa lettünk. Nem tagadom, örültem az erős kezdésnek, ám tényleg korai volt az öröm, hiszen a második gyors kör jellege különösen megtréfált minket. Bodolai Lacit utolértük, mely során tényleg csak arra figyeltem, hogy ne legyen semmi gond és óvatosan kövessük majd megelőzzük, ám egy féktávot elnézve szinte azonnal az árokban találtam magam. A Fiesta a vizes körülmények között irányíthatatlanul lecsúszott az útról, és a nézők segítségével térhettünk csak vissza a pályára. Az időben sajnos meglátszódott ez az incidens, de folytathattuk a versenyt, és próbáltuk ezek után a lehető legjobb formánkat hozni, ami többé-kevésbé sikerült is. A salgói kilencedik pozíció nem álmaink eredménye, de mindenképpen pozitívum számunkra, hogy célba értünk, és most készülődhetünk a számunkra hazainak számító augusztusi Miskolc Rally-ra." A Hadik Rallye Team partnerei: Kazy-Ker, Hídépítő Zrt., Zomko Kft., MUT-hungária Kft., KLA trans, Diósgyőri Fogaskerék Gyártó Kft., Saubermacher-Magyarország Kft., Miga-Metall Kft., Micromax Kft., Triut Kft., Festék 96 Kft., Kutiker Produkt Kft., Euro Profil Kft., Frekvencia 2000 Kft., Szerviz-Sped Kft., Ferrion Kft., Euro Cargo Express Kft., Ko-va Kft., K-kontúr Kft., Sándor Attiláné e.v., Komáromi Trans Kft., Kalmár Plusz Kft., Körös Print-Pack Kft., Olp-Tech Kft., Rizoház Ingatlanforgalmazó Kft., Atagoo Travel Kft, Dokucentrum Kft., Gabura Motorsport Kft. Hadik Rallye Team |
33 |