|
Augusztus 17. A júliusi, római szezonnyitó eseményt követően az Európa Bajnokság Lettországot vette be, ahol 2020. augusztus 14-17. között feszülhettek egymásnak kontinensviadalunk résztvevői. A futamon ugyan szép számban akadtak rajthoz álló párosok, de a Covid-19 picit leminuszolta a mezőnyt, hiszen többek között Herczig Norberték a BRR csapattal egyezkedve végül arra a döntésre jutottak, hogy a bevezetett biztonsági intézkedések miatt kihagyják a Baltikum gyorsasági szakaszait. Tény és való, hogy teljes magyar csapattal egyszerűbb dolga lett volna a srácoknak, de mivel osztrák és cseh csapattagok mozgolódnak a BRR csapat háza táján, emiatt az országok különböző színű besorolásai szinte ellehetetlenítették a versenyzést. Érdi Tiborék egy fokkal kedvezőbb helyzetbe voltak, hiszen magyar csapattagokkal az oldalukon teljes mellszélességgel és bizonyítási vággyal állhatak oda a sorozat második megmérettetésének a rajtjához. Az esemény egyik legnagyobb tehetségének az az Oliver Solberg számított, aki a 2019-es Rally Liepaja kilométereit a leggyorsabbként zárta. A még csak tizennyolc éves fiú nem hozott csalódást édesapja, Petter Solberg számára – a Volkswagen Polo R5-össel igen határozottan és látványosan közlekedő srác hat szakaszgyőzelemmel idén is a dobogó legfelső fokán ünnepelhetett Aaron Johnston társaságában. A két versenynap alatt nem feltétlen voltak tiszta futásai a párosnak, hiszen több izgalmat is belecsempésztek a kilométerekbe – egy nagyobb szikladarabot már rögtön a harmadik szakaszon eltaláltak, rákövetkező gyorson a por miatt egy húsz másodpercet jelentő megforgással fokozták a hangulatot, majd vasárnap egy árokjárás színesítette tovább az események sorait. Összességében tehát izgalmas, ám egyben sikeres hétvégén vannak túl az ERC1-esek kategóriáját is színesebbé tevő srácok. A Rally Liepaja tíz gyorsaságija alatt nem kevesebb, mint húsz másodperces előnnyel zárták az élen a 2020-as eseményt Mads Östberg előtt. A Citroen C3 R5-össel rajthoz álló norvég versenyzőnek komolyabb gondjai nem feltétlen adódtak a francia márkával, ám kisebb problémák azért hátráltatták, így végül a biztos célbaérkezés abszolút pozitívumot jelentett a megszerzett második pozíció jóvoltából. „Összeségében voltak apró gondjaink, de rendben vagyok a hétvégével. Egy jó tesztnek betudhatom ezt a lettországi hétvégét. Örülök, hogy a dobogón ünnepelhetek, főként a néha kiismerhetetlen műszaki gondok fényében.” – mondta el Östberg az utolsó szakasz céljában. Östbergnek nem kellett nagyon izgulnia, hiszen a mögötte érkező és egyben a harmadik helyre esélyes Alexej Lukjanuk végeredményben tizenhét másodperccel volt lassabb, mint márkatárs. Az orosz versenyző a futam legelső részén csupán egy hatodik időt hozott össze, azonban a fennmaradó kilenc szakaszon hozta a tőle telhető legjobb és egyben legbiztonságosabb autózást – egy szakaszgyőzelmet bezsebelve pedig vasárnap délután a dobogó legalsó fokán ünnepelhette meg lett kilométereit. „Lenyűgöző hétvégén vagyunk túl, ahol jó gumikat és egészen kedvező beállításokat sikerült választanunk. Próbáltam a tőlem telhető legjobbat hozni, úgy érzem, ezek a pontok a római győzelem után abszolút hasznosak lesznek a bajnokság tekintetében." - mondta Lukjanuk. A negyedik helyen egy finn versenyző, Eerik Pietarinen végzett egy Skoda Fabia R5-össel. Mögötte ötödikként Craig Breen érkezett az MRF Tyres és a Hyundai támogatásával, míg a hatodik helyet szintén egy finn tehetség, Emil Lindholm foglalta be. Magyar vonatkozásban ifjabb Érdi Tiborék győztesként ünnepelhették meg lettországi kiruccanásukat az ERC2-esek mezőnyében. A Mitsubishi ugyan ezúttal megmutatta kedvezőtlen oldalát is, hiszen az utolsó előtti szakaszon motorgondok okoztak fejfájást a magyar párosnak, ám a célvonalat meglátva végül kategóriájuk legjobbjaként teljesítették a Rally Liepaja 2020-as felvonását. A boldog célbaérkezők mellett több olyan versenyzőpáros is akadt, aki sajnálatos módon nem láthatta meg a vasárnap délutáni célvonalat. Callum Devine például a hatodik gyorson szenvedte el kiesését, Martins Sesks pedig egy szakasszal később hűtősérülés miatt volt kénytelen feladni a küzdelmeket. Nikolaj Gryazin szintén e kategóriát képviselte a negyedik szakaszon elszenvedett látványos esés következtében – a Hyundai i20-ast terelgető versenyző végül a szuperrali szabályait megfogadva folytatta a kilométereket, melyhez kellett az a szerencse is, hogy az esés a negyedik szakaszon történjen, mely a szombati nap záró részeként került megrendezésre. A Covid-19 járványügyi intézkedéseket a lett szervezők minden erőfeszítéseikkel megpróbálták betartani és betartatni. Az alkalmazkodásnak és a megfelelő rendezésnek köszönhetően várhatóan a sorozat tovább folytatódhat – a jelenlegi tervezet szerint az Azori-szigetek gyorsasági szakaszai következhetnek egy hónap múlva (2020. szeptember 17-19.). A 2020-as Rally Liepaja végeredménye: Lara |
33 |