|
Augusztus 29. Szeptember első hetében a rali világbajnokság újból életre kelhet, miután egy féléves szünetet tartott a koronavírus okozta korlátozások miatt. Egy vadonatúj rendezvénnyel, a Rally Estonia-val folytatódhatnak a bajnoki pontgyűjtési akciók, mely futam első ízben láthatja vendégül a rali krémjét az elmúlt évben aratott igen sikeres promóciós eseményének köszönhetően. A Hyundai Motorsport három autóval lesz jelen a finn terephez hasonló körülményeket ígérő futamon - a szezon negyedik fordulójában a Thierry Neuville / Nicolas Gilsoul, az Ott Tanak / Martin Jarveoja és a Craig Breen / Paul Nagle páros pattanhat be a Hyundai i20 Coupe WRC-be. A csapat alig várja, hogy folytathassa a bajnoki címek iránti ténykedését, miután vegyes szerepléseket és teljesítményeket mutattak be az év első három versenyén. Monte-Carlo-ban Thierry Neuville győztesként zárta a szezonnyitót, mely futam után Ott Tanak mozgolódásával Svédországban és Mexikóban is a második helyen ünnepelhetett az alzenaui egyesület. Észtország felé tartva, mely ország a helyi színeket képviselő Tanak és Jarveoja ismerős területét képviseli, a csapat a második helyen áll a gyártók rangsorában 89 ponttal. A páros két egymást követő második helyével, a Hyundai Motorsporttal folytatott első szezonjában, az ötödik helyet foglalják el a versenyzők/navigátorok ponttábláján. A Rallye Monte-Carlo győztese, Neuville eközben a harmadik helyen toporog, így a belga abszolút kész visszatérni az észt kavicsos szakaszokra, amelyet utoljára 2012-ben teljesíthetett. Breen e szezonban második WRC-versenyén fog rajthoz állni, miután februárban csatlakozott a Rally Sweden mezőnyéhez. Az ír fiút nem véletlenül választották be a csapatba harmadikként - Breen jól ismeri az észt utakat az ország négy korábbi rendezvényén való szereplésének köszönhetően. A 2010-ben először megrendezett Rally Estonia hamar a kedvencek sorába került - az utóbbi években igen népszerűvé vált az esemény a szurkolók és a csapatok körében, akik a finnországi világbajnoki futamra készültek fel az észt szakaszokkal. A Rally Estonia, amelyet a balti államok egyik legnagyobb motorsport eseményének tartanak, Finnország helyett a naptár leggyorsabb ralija lehet az idei szezonban. A sima és technikás kavicsos utakon rengeteg ugrás és izgalmas kanyar található, mely idő alatt fontos, hogy a páros folyamatosan éber maradjon. Különösen meghatározó pontja a hétvégének a pályabejárás, ahol a nagy sebesség miatt a lehető legprecízebb jegyzetet kell elkészíteniük a párosoknak a siker érdekében. A rali intenzív lesz mindazok ellenére, hogy rövidített, háromnapos útvonalat adtak ki a versenykiírásban. Pénteken egy rajtceremóniával és a Tartu városában kijelölt 1,28 kilométeres szakasszal kezdődik el a küzdelem, szombaton pedig nem kevesebb, mint tíz gyorsasági kerülhet teljesítésre. Az észtek debütáló rendezvénye vasárnap kompakt ütemtervvel zárul le, három szakaszból álló menetrenddel, mindegyik kétszer adja meg a lehetőséget a párosoknak a versenyzésre, és a Power Stage várhatóan csúcspontja lesz a szeptemberi hétvégének. A Hyundai Motorsport mind a három párosa Finnországban és Észtországban tesztelt a közelmúltban, beleértve a Louna-Eesti Rally-t is, ahol Tanak és Neuville igazi versenykörülmények között hangolódott rá a sorozat folytatására. Andrea Adamo, a Hyundai Motorsport csapatfőnöke: "Nagyon különleges pillanat, hogy ennyi idő után végre visszatérhetünk a világbajnokság eseményéhez. Világos, hogy a helyzet eltér attól, ahogy Mexikóban hagytuk a dolgokat. Remélem, mindannyian élvezhetjük a küzdelmet – biztos vagyok benne, hogy izgalmas észt futam előtt állunk. A többi csapathoz hasonlóan az elmúlt időszakban azon dolgoztunk, hogy megpróbáljunk felzárkózni és javítani azokon a dolgokon, amelyek korábban hátrányt jelentettek a számunkra. Élveznünk kell a hétvégét, a lehető legtöbbet kell kihoznunk a soron következő eseményekből, és meg kell nézni, mi történik." Thierry Neuville / Nicolas Gilsoul (# 11 Hyundai i20 Coupe WRC) Neuville: "A szezon újraindításával azt hiszem, mindannyian reménykedünk egy jó eredményben. Ilyen hosszú szünet után szeretnénk visszatérni és azonnal erős teljesítményt nyújtani. A Rally Estonia egy új esemény, és még 2012-ben versenyeztem ott, de nyilvánvalóan az utak sokat változtak. Kihívást jelentő esemény lesz, Ott és Martin csapattársainkként remélem, hogy egy kis előnyt fogunk szerezni a többi csapattal szemben.” Ott Tanak/Martin Jarveoja (#8 Hyundai i20 Coupe WRC) Tanak: "Természetesen örülök, hogy újra visszatérhetek a bajnokságba. Különleges dolog lesz számunkra, hogy Észtországban versenyezhetünk. Hazánk számára is hatalmas izgalmat jelent a szeptemberi hétvége, hiszen először látják vendégül a rali krémjét olyan szabályozások mellett, amelyekre eddig még sohasem volt példa. Nagyon remélem, hogy előny lesz számomra az, hogy ismerem a terepet, és a legfontosabb, hogy ezt valóban ki is tudjam használni. Nem tudjuk, mit tartogat még a szezon, de most minden bizonnyal a maximumot kell hozni minden rendezvényen, mely megrendezésre kerülhet.” Breen: "Nagyon várom az észt ralit! Ez egy olyan esemény, ahol nagyon sok tapasztalatom van a többi csapathoz képest. Idén ez lesz az ötödik alkalom, hogy odamegyek, és határozottan várom, hogy ezen furcsa és hosszú időszak után ismét visszatérhessek a WRC volánja mögé. Ahogy a lezárásokat feloldották azonnal tesztelhettem, így igazából június óta autóközelben tudok lenni. Ez az újraindulási időszak nagyon zsúfolt volt; nagyszerű visszatérni a versenytársakhoz és a normalitás valamilyen formájához. Úgy gondolom, hogy jól teljesíthetünk Észtországban, mivel a gyors szakaszok általában megfelelnek nekünk, tehát jó eredményre törekszünk." WRC 2 ÁTTEKINTÉS Veiby: "Nagyon jó volt, hogy két ralin is volt lehetőségünk rajthoz állni a világbajnokság folytatása előtt. Az olaszoknál kicsit visszazökkentem a ralis tempóba, az elmúlt heti dél-észt futamon pedig tényleg hasonló körülményeket tapasztalhattam meg, mint amilyen a szeptemberi hétvégén vár ránk. Két tesztnapot is sikeresen letudtunk, nagyon örülök, hogy gyűlnek a kilométereim. A jó felkészülésünkkel dobogóra törekszünk, és nem titkolt célunk a győzelemért való küzdelem." Gryazin: "A Rally Estonia a balti országok egyik legizgalmasabb versenye. Az utak gyorsak, mint Finnországban, de a felület homokosabb, félelmetes sodródásokat és nagy ugrásokat érhetünk el. Ez lesz a második alkalmam egy R5-ös autóban, tehát remélem, hogy jól fogok menni. Konstantin új lesz mellettem, de úgy gondolom, nem lesz semmi probléma. Bátor és keményen dolgozik, hogy pontos legyen. Rajthoz álltunk a dél-észt ralin, a RedGrey csapat támogatásával, akikkel elsősorban az autó felállításán dolgoztunk a WRC fordulóra való felkészüléshez. Fő célom a tanulás folytatása és egy jó eredmény elérése a Hyundai számára." Lara |
33 |