|
Október 10. Dani Sordo mindösszesen négy szakaszra van az Rally Italia Sardegna második egymást követő győzelmétől, miután a szombati menetet követően 27,4 másodperces előnnyel rendelkezik az újdonsült második helyezett, Sebastien Ogier előtt. A Hyundai spanyol versenyzője az M-Sport-os Teemu Suninen-nel kezdte a napot az élen, mint legközelebbi kihívója, de miközben formáját megőrizte, Suninen törött kézifékkel csúszott vissza az ötödik helyre, így Sebastien Ogier és Thierry Neuville számára jött el a lehetőség az üldözésre. Az utóbbi két versenyző 1,4 másodperccel érkezett a szombati utolsó szakasz rajtjába Neuville javára, Ogier azonban bátrabban átküldte a pályán a Toyotát, és megelőzte belga versenytársát – előnye pedig 1,5 másodpercre fordult át. A francia versenyző egyébként három közepes és egy kemény összetételű gumiabroncsot választott a Toyotához, Neuville azonban négy médiummal vágott neki a murvás terepnek. De végül a gumiabroncs stratégiája lényegtelenné vált, miután a Tergu – Osilo szombati zárórészen Neuville bátrabb lendülettel vett be egy jobbos kanyart, ami egy hídra kanyarodott rá, kissé szélesre futott és lényegében kizökkent a ritmusából - ez a történés rendkívül hasonló ahhoz a pillanathoz, amely Elfyn Evans argentin győzelmébe került 2017-ben. Ez a hiba Neuville-nek most 2,9 másodpercébe került, ami azt jelenti, hogy 1,5 másodperccel indul vasárnap jelenlegi legnagyobb riválisa mögött a harmadik helyen. „Nagyon igyekeztem, hogy őszinte legyek, de úgy néz ki, hogy a Toyotának valamivel nagyobb volt a sebessége, mint nekünk. Talán a gumik hozták ezt a különbséget, de nem tudom. Kicsit elkéstem a féknél a hídnál, de ez történik, amikor a maximumon nyomjuk.”- értékelte napját Neuville. Sordo eközben egész nap lendületes ütemet tartott, hogy az egészséges vezetési előnye megmaradjon. Az egyetlen igazi ijedtséget pár tehén jelentette a számára, akik szombat reggel egy jobbos kanyarban tűntek fel. Szerencsére a találkozást mindenki sikeresen megúszta. "Néhány kanyarban a nap vége felé kezdtem úgy érezni, hogy túlságosan alulkormányzott az autó, ezért úgy döntöttem, hogy egy kicsit óvatos leszek." - mondta Sordo, aki még hozzátette, hogy a négy közepes keménységű gumi nem feltétlen volt részéről tökéletes választás. A Toyota részéről Ogier ugyan az élen mozgolódik, ám Elfyn Evans szardíniai menetelése kérdéseket vetett fel a lehetséges világbajnoki címet illetően. Mivel Monza bekerült a naptárba, matematikailag lehetetlen, hogy Evans megszerezze a címet a héten, így további izgalmas kilométerek várnak a versenyzőpárosokra a következő futamokon is. A csapat határozottan hagyta a walesi fiúnak, hogy a vezetésére koncentráljon, de ez nem egészen a tervek szerint alakult. Evans akárhogy nyomta, képtelen volt megfelelni Neuville és csapattársa, Ogier sebességének, és szombat este közel egy perccel van lemaradva a negyedik pozícióban. Ott Tanak tempója szombaton helyreállt a pénteki felfüggesztési problémákat követően. A nap folyamán a nyolcadikról a hatodikra tornázta fel magát az észt, de előrelépését segítette, hogy Gus Greensmith reggel a hatodik helyről visszavonult egy törött generátor miatt. A hetedik helyezett, Pierre-Louis Loubet négy médiumos délutáni gumiválasztását "katasztrófának" nevezte. Takamoto Katsuta pénteki árokjárásos kiesése után szombaton visszatért a szakaszokra, de az utolsó előtti részen elment a fék a Yaris WRC-n. "Fék nélkül nem volt élvezetes." - mondta Katsuta. "A szombati zárószakaszon kipróbáltunk egy gyors javítást, de nem volt tökéletes az érzés. A cél előtt nem sokkal megint nem tudtam fékezni." Kalle Rovanpera nagy valószínűséggel kitörölné emlékezetéből a 2020-as szardíniai hétvégét - a csütörtöki shakedown-os árokjárás után szombaton is volt kalandja a finn fiúnak. A kilencedik helyről búcsúszott a második gyorson – egy tempós részen a Toyota bal hátsó részével eltalált egy fát, és ahogy megpörgött az autó, hátrafelé menet egy másik fát is megtisztelt, mely kitörte a Yaris hátsó kerekét. A csapat ugyan szerette volna orvosolni a problémát egy lehetséges vasárnapi rajthoz állás reményében, ám a kár annyira jelentős és összetett, hogy nem készülhet el a Yaris az utolsó négy szakaszra. Jari Huttunen vezeti a Rally2-es autók kategóriáját, aki összesítésben a nyolcadik pozíciót foglalja el a királykategóriás fenevadak után. A lengyel színeket képviselő Kajetan Kajetanowicz másodikként várhatja a folytatást legfrissebb generációs Skoda Fabia Evo-jával, míg Pontus Tidemand a harmadik idővel toporoghat versenytársai mögött. A svéd versenyző egyébként a WRC2-esek között továbbra is futamgyőzelemre esélyes. Vasárnap a világjárvány előtti világbajnoki futamok mintájára az esemény harmadik, azaz zárónapja következhet. Négy gyorsasági szakasz várja két-két körben a még versenyben álló párosokat, akik a Sassari – Argentiera második teljesítése alkalmával a Powerstage plusz pontjaiért is megküzdhetnek. A 2020 Rally Italia Sardegna szombati eredménye: Lara |
33 |