|
Október 11. Október második hétvégéjével el is érkezhettünk az országos rali bajnokság immáron negyedik eseményéhez - a salgói, a miskolci és az egri kilométereket követően az elmúlt versenynapon a Vértes Rally lendületes gyorsasági szakaszain feszülhettek egymásnak a sorozat résztvevői. Az összejövetel ezúttal egy napot töltött ki - kilenc résszel és közel 127 versenykilométerrel számolhattak azok a párosok, akik vállalták a nagy menetet. A futam első két szakaszán – az oroszlányi 17 és a csákberényi 12 kilométeren – Velenczei Ádám csillogtatta meg tudását, aki azonnal két legjobb időeredménnyel foglalta be a legelőkelőbb összetettbeli pozíciót. A Skoda Fabia legújabb fejlesztésével mozgolódó versenyző ezt követően azért megküzdött a körülményekkel, ám mindezek ellenére folyamatosan próbált az élmezőnyben autózni, ami lényegében sikerült is neki. A hatodik, nagyvelegi szakaszon ugyan egy árokjárás megemelte Ádám pulzusát, ám még itt is a negyedik idővel sikerült átgurulnia a célvonalon. A hetedik oroszlányi és a zárórészen aratott szakaszgyőzelmének köszönhetően azonban végre beérett a rengeteg munka gyümölcse – Velenczei Ádám pontosan 4,3 másodperccel megszerezte élete első abszolút győzelmét a magyar ralisok krémjében. A dobogó középső foka Turán Frigyesnek jutott ki - a Korda Racing Volkswagen Polo R5-ösét terelgető versenyző egészen versenyképes teljesítményével szinte az utolsó méterekig esélyes volt az első helyre. Frici a harmadik résztől kezdve végig az első helyen toporgott, ám az utolsó szakaszon autózott harmadik időeredménye nem volt elég ahhoz, hogy megtartsa pozícióját, és végül 4,3 másodperccel szorult le a dobogó második fokára. Hadik András hétvégéje soha jobban nem sikerülhetett volna. A miskolci versenyző számára az utolsó percekig kérdéses volt a rajthoz állás, hiszen a Rally 3-asok parasznyai futamán elszenvedett esés nagy kérdőjelet tett a Vértes Rally-hoz. A csapat azonban tökéletes munkát végzett, éjt nappallá téve dolgoztak a srácok azon, hogy a Ford Fiesta R5 MKII ott lehessen a bajnokság negyedik futamának a rajtjánál. A tervek megvalósultak, és ez az eredmény megmutatja, mire képes egy igazi csapatmunka. A negyedik időeredménnyel Vincze Ferenc elégedhetett meg. Ötödik helyen Csomós Miklós végzett, míg hatodikként Balogh János gurult át a vértesi célvonalon. Az ORC kategóriájában a legtöbb pontot Rongits Attila zsebelhette be egy Mitsubishi Evo IX-essel, aki mögött Gyarmati Ariel igen tisztes távolban érkezett - pontosan 47 másodperces különbséggel. A harmadik helyen Szilágyi Patrik örülhetett egy BMW M3-assal. A magyar bajnokság mezőnye most közel egy hónapot pihenhet, illetve készülgethet egy olyan novemberi eseményre, melyet jobb esetben minden egyes magyar rajongó izgatottan vár – a 2020-as Rally Hungary a tavalyi sikeres lebonyolítását követően idén ismét vendégül látja kontinensviadalunk mezőnyét, akik mellett természetesen a magyar fiúk is bizonyíthatják versenyképességüket a nyíregyházi központú eseményen. A 2020-as Vértes Rally végeredménye: Lara |
33 |