|
December 2. A Toyota Gazoo Racing WRT egyedülálló bajnoki címért folytatott küzdelmekkel nézhet szembe, amikor a Monza Rally a 2020-as Rali Világbajnokság utolsó fordulójaként kerül megrendezésre, december 3-6. között. A csapat már elutazott Olaszországba, ahol Elfyn Evans és Sebastien Ogier határozottan a fő favoritok a versenyzői bajnoki cím tekintetében, akiket az abszolút értékelés tetején 14 pont választ el. A gyártói cím szintén izgatja a Toyota fantáziáját, ahol mindössze hét ponttal van elmaradva az első pozíciótól. A versenyzők rangsorában jelenleg ötödik helyen toporgó Kalle Rovanpera további támogatást nyújt e cél érdekében a márka számára. Év végi rangadót 1978 óta rendeznek a Milánó melletti ikonikus monzai versenypályán, de ez lesz az első alkalom, hogy az esemény része lehet a világbajnokság naptárának. A monzai gyorsok a versenypályát, valamint annak történelmi, ovális ívét és bekötőútjait vehetik birtokba, néhány kavicsos szakasszal fűszerezve. A sorozatban való bemutatkozás miatt néhány újdonságot is becsempésztek a versenykiírásba a szervezők - a versenyzőpárosok Bergamo városától északra fekvő hegyvidéki utakon is összemérhetik teljesítményüket. A decemberi dátum azt jelenti, hogy az időjárás valószínűleg a kihívás részét képezi, eső, sár és lehullott levelek - valamint a hűvös hőmérséklet - potenciálisan csökkenthetik a rendelkezésre álló tapadást. A Monza Rally csütörtök délután Monzában kezdődik egyetlen rövid szakasszal, amelyet pénteken összesen öt gyors követ. Szombaton Bergamo mellett három gyors két körben kerülhet teljesítésre, mely nap a futam 241,14 versenykilométerének közel felét teszi ki. Vasárnap újból Monza kerül a középpontba, mely napra három szakasz került kijelölésre. Tommi Makinen (A Toyota Gazoo Racing csapatfőnöke): "Mindannyian szerettük volna, hogy ez a szezon egy izgalmas ralival fejeződjön be - köszönet mindenkinek, aki segített ennek megvalósításában. A formátum kissé eltér attól, amit megszoktunk. Úgy gondolom, hogy a hegyi szakaszok különösen nagy kihívást jelentenek a versenyzők számára, mivel mindenkinek újdonság lesz. Versenyzőinknek nincs annyi tapasztalata az aszfaltos autóval kapcsolatban, de a lehető legjobban felkészültünk erre a ralira, ideértve a rajt előtti tesztünket is. Jól néz ki, hogy Elfyn és Seb is esélyes a versenyzői bajnoki címre, és határozottan állítom, hogy mind a ketten meg fogják kapni a teljes támogatást a hétvégén. A gyártói cím továbbra is nagyon nyitott, így a legjobb eredmény elérésére kell törekednünk." Sébastien Ogier (Toyota Yaris WRC #17): "Monza új kihívás lesz. Örülök, hogy végre újra autóba ülhetek, és egy utolsó nagy hajrát kapok idén a bajnokságban. Az biztos, hogy jobb így befejezni, mint otthon. Még soha nem voltam az eseményen, de néztem néhány videót, és azt gondolom, hogy a pálya szakaszai nem lesznek olyan könnyűek, mint amilyennek elsőre tűnnek. Van néhány gyors murván, füvön és sárban, így az aszfaltra beállított autóval nem lesz egyszerű dolgunk. A szombati szakaszok nagyon szép hegyi utakon kerülnek teljesítésre, az időjárási viszonyok miatt azonban nagyon nagy kihívást jelenthetnek. Monte Carlo óta nem igazán vezettük aszfalton az autót, ezért a Monza előtti tesztelés nagyon fontos volt, hogy minél több tapasztalatot szerezzünk. Úgy érzem, nincs vesztenivalóm, ezért nem érzek semmilyen nyomást, minden meg fogok tenni azért, hogy a legjobbat hozzam ki a hétvégéből." Elfyn Evans (Toyota Yaris WRC #33): "Szardínia óta csak arra koncentrálunk, hogy felkészüljünk a következő eseményre. Pozitívan tekintek a szezon utolsó futamára, melyet izgatottan várok. Tudjuk, hogy erős eredményre van szükség, és készen állunk arra, hogy megtegyünk mindent a legjobb eredményért. A videókból láthattuk, hogy a hegyekbe tervezett szombati szakaszok nagyon szépek. Van néhány igazán gyors, tempós aszfalt szakasz, és ezek az év ezen részében meglehetősen nagy kihívást jelenthetnek. Valószínűleg hiányzik pár aszfaltos kilométer belőlünk idén, de Monte Carlóban jó érzés volt, és tudjuk, hogy ezen a téren erős a Toyota. Tehát mindent meg kell tennünk azért, hogy jó érzést találjunk, és az autót a saját belátásunk szerint alakítsuk ki." Kalle Rovanpera (Toyota Yaris WRC #69): "Ez az év tanulási folyamat volt számomra, de nagyon jól sikerült. Egyre többet tanulok. Ebben az évben aszfaltos kilométerek nélkül azt gondolom, hogy ezen a felszínen van a legtöbb tanulnivalóm. Tehát Monza nehéz lesz számomra, de érdekes lesz. Hosszú idő telt el Monte Carlo óta, ezért furcsa érzés volt Monza előtt visszatérni aszfaltra, de az érzésem az autóban folyamatosan javult. Annak ellenére, hogy november volt, és elég hideg volt, a tapadási szint még mindig nagyon magas volt, és nagyon élvezetes volt vezetni így a Yaris-t. Ez egy újfajta rali lesz olyan dolgokkal, amelyeket nem gyakran tapasztalunk, például néhány kavicsos szakaszon aszfaltgumikkal versenyezni. A lehető leggyorsabbaknak kell lennünk, és maximálisan kell támadnunk, mivel nincs vesztenivalónk." Lara |
33 |