l1
l2


 

Turán Frigyes nyerte a Mikulás Rallyt, de ki a bajnok!?

December 6.
Izgalmas és talán egy kicsit méltatlan módon zárult az Országos Bajnokság idei küzdelemsorozata. A szezonzáró Mikulás Rally Turán Frigyes magabiztos futamgyőzelmét hozta, de egy nemrég született szabálymódosítás értelmezése okán, sajnos nem tudjuk, hogy Hadik András vagy Turán Frigyes szerezte meg a bajnoki címet

December első hétvégéjén hét gyorsasági szakasszal kerülhetett sor arra a 24. Mikulás Rallye-ra, mely első ízben volt részese az Országos Rallye Bajnokság küzdelmeinek. Az eddigi évek során az esemény inkább egyfajta évadzárást jelentett egy meghívásos verseny keretében, ez alkalommal azonban a szezonzáró futam szerepét töltötte be, melyen eldőlhettek a 2020-as évad bajnoki címei.

A menetet leggyorsabban a várpalotai tizenegy kilométeres bemelegítésen Turán Frigyes kezdte, aki ahogy megérezte a szakaszgyőzelem ízét, nem akart tőle megválni. A Korda Racing versenyzője hét gyorsból mindegyiket behúzta - kivételt képezhet a harmadik, nagylőtéri szakasz, itt ugyanis lőszert  hatástalanítása miatt a szervezők a biztonságot szem előtt tartva a szakasz törlése mellett döntöttek. A nap végére 13,7 másodperces előnyt harcolt ki magának Frici azzal az Erik Cais-szal szemben, aki egyenesen a Kanári-szigeteki EB futam küzdelmeiről érkezett a veszprémi lőtérre. A csehországi Frysták városából származó fiú keményen küzdött a saras körülményekkel, ám Ford Fiestája remekül  állta a veszprémi lőterek megpróbáltatásait, így végeredményben a második helyért járó serleggel térhet haza.

A dobogó harmadik fokára az a Bútor Róbert érkezett, aki akaratán kívül a hétvége egyik kulcsszereplőjévé vált. Pedig Robi csak versenyezni érkezett a Mikulás Rallyra, ami olyannyira jól sikerült, hogy végül Cais mögött és Hadik Andrást megelőzve az abszolút harmadik helyen érkezett célba.

A dobogóról épphogy lecsúszva, az abszolút negyedik helyen Hadik András zárta a versenyt, a power stage-en pedig a teljes mezőnyt tekintve az abszolút hetedik helyet szerezte meg. Amennyiben Bútor Robi eredményéért nem jár bajnoki pont, akkor Hadik András egy ponttal megelőzi Turán Frigyest a ponttáblázaton csakhogy a versenyt megelőző napokban született az alábbi RSB határozat:

"A Rally Szakági Bizottság úgy határoz, hogy az RVSZ I. 35.9.1 pontját a következőképpen egészíti ki: A bajnokság versenynaptárban szereplő utolsó versenyén nem szerez bajnoki pontot az a versenyző, aki nem indult a bajnokság legalább két futamán.(Természetesen a verseny értékelésében szerepel)Fenti határozatot a Rallye Szakági Bizottság 4 igen 2 nem 1 tartózkodás mellett elfogadta."

Mivel a fenti határozat nem írja le pontosan, hogyan a két futam a teljes bajnokságra, vagy csak a Mikulás Rallyt megelőző időszakra vonatkozik, így most arra kell várnunk, hogy az illetékesek értelmezzék a fenti kijelentést. Ami tény, Bútor Robi részt vett a szezonnyitó Salgó Rallyn is, így a teljes bajnokságot tekintve két futamon is indult. Erik Cais viszont Nyíregyházán csak az EB értékelésben volt érdekelt, így ő biztosan nem kaphat magyar bajnoki pontokat. Mindemellett az sem egyértelmű, hogy amennyiben Bútor Róbert és Erik Cais nem kaphat pontokat, akkor a második és a harmadik helyért járó pontok tovább szállnak a negyedik helyezettől kezdőden célba érkezettekre, avagy ezek a bajnoki pontok egyszerűen elvésznek és mindenki a helyezésért járó pontokat könyvelheti el.

Így aztán egyelőre várnunk kell, hogy fény derülhessen a 2020-as magyar bajnok kilétére.

Az abszolút ötödik hely Vincze Ferencnek jutott ki, aki mögött Velenczei Ádám érkezett. A két fiatal komoly harcokat élt át a veszprémi szakaszokon, és a vasárnap délutáni célban sem volt nagyobb közöttük az időbeli különbség, mint 3,3 másodperc.

Az ORC mezőnye szintén pontot tett a bajnoki latolgatások végére. A Mikulás Rallye legjobbja Hevesi István lett, aki több mint egy perccel előzte meg Bacsa Tamást. A harmadik helyen Rongits Attila érkezett, aki mindezen sikerek mellett az ORC bajnoki elsőségének is örülhetett Hannus László társaságában.

Az Európa Bajnokság és a világbajnokság után ezúttal hazai bajnokságunk is véget érhetett december első hétvégéjével. Különleges és egyben szokatlan évad áll mögöttünk, de bízunk abban, hogy a világjárvány okozta helyzet hamarosan pozitívabb irányt vesz, és jövőre már nézőkkel teli gyorsasági szakaszokon küzdhetnek meg a versenyzőpárosok egymással és utazhatunk kedvünkre az áhított futamokra külföldre és természetesen Magyarországon belül egyaránt.

A 2020-as Mikulás Rallye végeredménye:
1.Turán Frigyes/Bagaméri László – Volkswagen Polo Gti R5 49:30.5
2.Erik Cais/Jindriska Zakova – Ford Fiesta R5 MKII +13.7
3.Bútor Róbert/Tagai Róbert – Skoda Fabia R5 +26.7
4.Hadik András/Kertész Krisztián – Ford Fiesta R5 MKII +28.8
5.Vincze Ferenc/Bacigál Igor – Skoda Fabia Rally2 Evo +30.1
6.Velenczei Ádám/Szőke Tamás – Skoda Fabia Rally2 Evo +33.4
7.Csomós Miklós/Nagy Attila – Skoda Fabia R5 +57.4
8.Hermann Neubauer/Bernhard Ettel – Ford Fiesta Rally2 +1:06.0
9.Kovács Antal/Istovics Gergő – Ford Fiesta R5 +1:15.4
10.Csucsu/Tóth Imre – Citroen C3 R5 +1:17.3

Lara/Fri

 

 

 

 

 

 

 

 

33