|
December 21. A Rali Világbajnokság powerstage rendszere kibővül, ugyanis 2021-től a WRC gyártói bajnokságban is osztanak majd bónuszpontokat, továbbá a WRC2 és WRC3 támogatási kategóriák is szerepelnek a változtatásban. Az idei évben a bajnokság legjobb kategóriájának versenyzőpárosai akár öt bónuszpontot is szerezhettek a verseny utolsó szakaszának leggyorsabb időeredményéért, és a szakaszgyőzelemmel logikusan öt ponthoz juthatott hozzá a legügyesebb kettős. Az ötödik idővel végző páros pedig egy egységgel gyarapíthatta bajnoki pontjainak számát. Az FIA Motor Sport Világtanácsa e hét közepén késő este kiadott határozatában a gyártói csapatok versenyzői mostantól bónuszpontokat szerezhetnek a csapatnak is, egyetlen gyártó részéről pedig a két leggyorsabb versenyző jogosult az említett bónuszokra. A Rally2 alapú WRC2 és WRC3 támogatási kategóriák esetében pedig csak a versenyzők számára osztogatják majd a powerstage pontokat – az adott osztály leggyorsabbja öttel, míg az ötödik időt elérő pilóta egy ponttal gazdagodhat. Ez a felállás tükrözi azt a rendszert, amelyet az élmezőny 2017 óta használ, 5-4-3-2-1 pontszerkezettel. További kiigazításokat végeztek a támogatási kategóriák pontozási rendszereiben is, miután közel zűrzavar uralkodott a WRC2 pontokra vonatkozó szabályok megfogalmazásában, ami ellentétes helyzetbe hozta a Citroen-t és riválisait. A csapatok most legfeljebb hét futamon indulhatnak két autóval, amelyek közül egy fordulót Európán kívülre kell beiktatni. Ezek közül a legjobb hat pontszám számít bele az év végi bajnoki besorolásba. A WRC2 osztály versenyzői és csapatai további versenyeken is részt vehetnek, ám pontszerzésre nincs lehetőségük, a nevezések alatt pedig nyilatkozniuk kell arról, hogy az adott futamon éppen pontszerzésért szállnak harcba vagy sem. A Junior WRC, amely kategória a többiekhez hasonlóan szintén nagyon megszenvedte az idei Covid-19 helyzetet, 2021-ben várhatóan öt fordulóra tér vissza. Lara |
33 |