l1
l2


 

Harcra kész az M-Sport Rally3-as autója

Március 31.
Az M-Sport lengyelországi központjában életre keltett Ford Fiesta Rally3 április végén debütálhat a nagyok között – miután a fejlesztés zöld utat kapott így már biztos, hogy a világbajnokság sorozatában első ízben debütáló Croatia Rally mezőnyében tűnhet fel a kék ovál üdvöskéje.

A Ford Fiesta Rally3 március utolsó hetében került homologizálásra az FIA Rally3 kategóriájába, és világviszonylatban először egy privát versenyző kezében szelheti majd a gyorsasági szakaszok kanyarjait. Ez az első Rally3-as autó egyébként, amely homologizációt kapott. A négykerék-meghajtású, 1,5 literes motorral hajtott turbófeltöltős autó Ken Torn kezében debütált az SM O.K. Auto-Ralli Finland mezőnyében március elején. A hat szakaszt jelentő havas megmérettetésen Torn a tizenegyedik pozíciót csípte el.

A Rally3 az FIA ötszintű piramisának közepén helyezkedik el, azzal a szándékkal, hogy egy lépcsőfokot biztosítson azoknak a fiatal versenyzőknek, akik szeretnék testközelből megfejteni a négykerék meghajtású autók rejtelmeit és továbblépni a kétkerék meghajtásról, ám nem a legfelső szintre. Az M-Sport immár egy olyan Fiestával rendelkezik, amely mind az öt szinten nemzetközi versenyzésre jogosult. A Rally3 autó a Teemu Suninen és a Gus Greensmith által vezetett változat alapjaira épül a WRC osztályából, a Rally2-es autót pedig olyan versenyzők uralják a WRC2-ben, mint például Adrien Fourmaux. És nem szabad megfeledkezni a Rally4 Fiestáról sem, amely köré a Junior WRC épül.

Azok a versenyzők, akik több mint 5000 km teszten dolgoztak az autóval, többek között Nil Solans, Kajetan Kajetanowicz, Matthew Wilson, Ken Torn, Egon Kaur és Tom Kristensson, valamint az M-Sport lengyel igazgatója, Maciej Woda rávilágítottak a fejlesztés kihívására, különösen a világjárvány idején. "Nagyon ijesztő feladat elsőre egy teljesen új autó megtervezése és megépítése egy ugyanolyan új kategóriához, melyről senki számára nincs még referencia. Ez tette izgalmassá a Fiesta Rally3 megalkotását, de egyben arra is késztetett minket, hogy minden téren odategyük magunkat a felmerülő világszintű nehézségek ellenére." - magyarázta Woda.

Az M-Sport ügyvezető igazgatója, Malcom Wilson szerint a homologizáció óriási mérföldkő mind a lengyel M-Sport, mind az autósport számára. „Fenntartható és költséghatékony autókra minden eddiginél nagyobb szükség van a zökkenőmentes továbbjutás biztosítása érdekében a versenyzőpárosok és mindazok számára, akik négykerék meghajtású gépekben kívánnak versenyezni, alacsonyabb üzemeltetési költségekkel. Kétségtelen, hogy még több gyártót látunk majd csatlakozni e kategóriához, akiket már most nagyon várok. Alapvetően a verseny motivál minket, és izgalmas harcot akarunk látni a Rally3 kategóriában.” – zárta gondolatait Malcolm Wilson.

Lara

 

 

 

 

 

 

 

 

33