|
Május 23. Elfyn Evans a 2021-es rali világbajnokság szezonjának első győzelmét szerezte meg a Vondafone Rally de Portugal-on mutatott autózásának köszönhetően, a Hyundai színeiben rajthoz álló Dani Sordo és a Toyotás csapattársa, Sebastien Ogier előtt. A walesi fiú 10,7 másodperces előnnyel fordult rá az utolsó napra Sordo felett, és a napi öt gyorsaságiból hármat a leggyorsabbként fejezett be, így 28,3 másodperces győzelmet aratott, Ogier pedig a harmadik helyen már 1 perc 23,6másodperces hátrányban volt. A portugálok számára Evans győzelme különleges, hiszen az elmúlt hat futamon mindig más versenyző ünnepelhetett a dobogó legfelső fokán. Azonban azzal a ténnyel, hogy az ötödik leggyorsabb időt futotta meg a powerstage-n, míg Ogier a harmadik volt, így a francia bajnoki címvédő vezeti a bajnokságot két ponttal, és kezdheti meg a pénteki szakaszokat a bajnokság soron következő eseményén, Szardínián. A Hyundai részéről egyedül Dani Sordo védhette meg a márka becsületét, hiszen sem Thierry Neuville, sem Ott Tanak nem teljesítette a teljes rangadót, és csak a powerstage pontokra gyúrtak. A Hyundai két kiválósága hasonló probléma miatt kényszerült Portugáliában búcsúra - először Neuville ütötte oda az autó jobb hátulját, és a futómű sérülése miatt a kerék kifordult. Az észt csapattárs szintén az i20-as jobb hátulját nullázta le hasonló incidenssel, csupán annyi különbséggel, hogy nagyobb ütés nem érte az autót, így kérdéses, vajon mikor lehetett és mi okozta azt, hogy a 2019-es világbajnok a gyorsasági szakaszon szombaton megállásra kényszerült. A győzelemért való küzdelem bizonyos szinten hatástalanításra került a vasárnapi első részen, ugyanis Evans 9,6 másodperccel gyorsabban haladt, mint Hyundai-os riválisa, és a nap hátralévő négy gyorsaságiján elég rendesen osztott neki másodperceket, hogy megszerezze WRC-s karrierjének negyedik és idei első győzelmét. Dani Sordo második lett, aki megajándékozta Borja Rozada-t az első világbajnoki dobogóval az első közös világbajnoki megmérettetésen. "Nagyon jó érzés!” - mondta Evans, a futam győztese. "Talán nem mi voltunk a leggyorsabb páros ezen a hétvégén, de mégis nagyon jó tempót tartottunk, és a komolyabb gondok elkerültek minket, illetve eleget tettünk azért, hogy ma Dani mögöttünk maradjon. Nagyon boldog vagyok most, köszönöm mindenkinek a bizalmat és a támogatást." Ogier szombaton még kemény harcban volt a Toyota junior Katsutájával, de amikor a japán vasárnap gyengébb tempót hozott a megszokottnál, a hétszeres bajnok egyértelműen megszerezte a harmadik dobogóját az idei négy rajtjából. "Jobban is alakulhatott volna számunkra a hétvége, de ebben és bennem ennyi volt most. Pontok szempontjából azonban rendben volt." A bajnokság vezetése azonban nemkívánatos ajándék volt a francia számára: "A szezon nagyon hosszú, így biztosan senki sem akarja megnyitni a szakaszokat Szardínia szigetén." - tette hozzá. Katsuta a negyedik helyet határozottan kiérdemelte, mivel egész szombaton tiszta tempóban autózott Ogier nyakán. Ennek eredményeként a japán már csak öt ponttal van lemaradva a bajnokságban az ötödik helyezett Kalle Rovanpera mögött. Miután az előző három forduló mindegyikén hatodikként zárt, ez a portugál negyedik pozíció volt Katsuta valaha volt legjobb WRC eredménye, több mint két perccel előzte meg a két M-Sportos Fordot, amelyek ötödikként és hatodikként zártak. Portugália hihetetlenül pozitív esemény volt a csapat versenyzője, Gus Greensmith számára, aki a nyitó szakaszon egy a megdöbbentő harmadik leggyorsabb időt tudott elcsípni. A lendületes brit végül 10,7 másodperccel végzett csapattársa, Adrien Fourmaux előtt, aki ugyan nem hozott annyira megdöbbentő tempót, mint Horvátországban, de egy újabb erős ralit pipálhatott ki a nagyok között. Rovanpera hétvégéje kissé rejtélyesre sikeredett, mivel a 20 éves fiatalember nem szerepelt a fronton zajló harcban. A csúcs kétségtelenül az SS4 győzelme volt, de Rovanpera rendszeresen volt a leglassabb a négy Toyota autó közül, és a verseny nagy részét egy magányos hatodik helyen töltötte, mielőtt szombaton, két szakasszal a nap zárása előtt visszavonult volna egy technikai probléma miatt. Pierre-Louis Loubet még katasztrofálisabb csapást élt át az új navigátor, Florian Haut-Labourdette mellett. A 2C csapatos Hyundai legénysége kényelmesen haladt a legelső szakaszon a nagyok között, mielőtt a következő részen lesodródott volna az útról, és végül a szuperrali kereteiben sem térhettek vissza. A WRC2-esek mezőnyében Esapekka Lappi igen határozott győzelemmel fejezte be a Volkswagen Polo Gti R5-össel a portugáliai eseményt. A finn versenyző főként ezen eredményt követően motiválva érzi magát a folytatásra, ám a következő esemény kilétét még nem fedte fel a célban tett nyilatkozatában. A második pozíciót Teemu Suninen szerezte meg a kategóriában, míg Mads Ostberg felemás érzésekkel a dobogó legalsó fokán ünnepelhette meg a világbajnokság negyedik versenyét. A 2021-es Vodafone Rally de Portugal végeredménye: Lara |
33 |