|
Június 4. Ott Tanak vezeti a Rally Italia Sardegna-t a pénteki nyolc szakasz után, túlélve a nap utolsó késői ijedtségét - 19,4 másodperces vezetést szerzett csapattársa, Dani Sordo és a bajnokság vezetője, Sebastien Ogier előtt. Tanak igazán határozott tempót vett fel a sziget esemény nyitónapján - nyolc szakaszból ötöt megnyert, de egy apróbb probléma adódott a nyolcadik részen. Egy furcsa rezgés volt hallható az autóból, amikor a céltól az időellenőrzőig elért. A 2019-es világbajnok a szakasz végén azonnal kiugrott, hogy meglesse kívülről a Hyundai i20 Coupe WRC-t. "Ez nem újdonság." - mondta szokásos nyugalmával Tanak. "Ugyanez volt Portugáliában, és ezért kell nagyon koncentrálnunk a holnapra is. Örülök, hogy ilyen teljesítményt sikerült letudni az első versenynapon, és remélem, a folytatás is hasonló lesz, bár igaz, nem lesz könnyű dolgunk." A második leggyorsabb időt Dani Sordo állította be a nap utolsó három szakaszán hozott teljesítményének köszönhetően – a spanyol a napot egészen pazar formában zárta, hiszen a hetedik részen, ha három tizeddel is, de szakaszgyőzelmet szerzett, a nyolcadikon pedig csapattársával, Thierry Neuville-lel osztozkodott egy századra azonos időeredménnyel. "Az első körökben azért nem igazán voltam boldog, néha küzdök a magabiztossággal, viszont ezek az erős idők mindenképp segítenek. Az első nap végén másodikak vagyunk, tehát nem haladunk eddig rosszul." - mondta Sordo. A hátrány ellenére, hogy a szakaszokon elsőnek rajtolt el, Ogier pénteken a harmadik helyen végzett, de több mint 36,2 másodperccel lemarad az élmenő mögött, és 16,8 másodperccel toporog a második helytől. A mezőny rései azonban egyre nagyobbak, mivel Ogier már 25,8 másodperces előnnyel rendelkezik Toyota csapattársa, Elfyn Evans felett. Neuville pénteken az ötödik helyen zárt, ami annyira nem is rossz eredmény annak tudatában, hogy a hetedik szakaszon egy jobb hátsó defekt nehezítette meg a helyzetét. A belga versenyző a hetedik helyre való időt hozta össze, de valójában ő sem tudja pontosan, mitől lyukadhatott ki a gumi, hiszen emlékezetes incidensük nem történt, valószínűleg egy bátrabb levágásnál az apróbb sziklák sérthették meg az abroncsot. "Sajnos ez a péntek nem a mi napunk." - jegyezte meg Neuville. "Az első két szakaszon keményen küzdöttünk, de aztán sok gondunk volt, két, értelmetlen defektet is sikerült összeszednünk. Ez túl sok egy napra. Valószínűleg meg tudtuk volna csípni Seb-et, ha a defektek nem szólnak közbe. Egy biztos, sokat kell dolgozni szombaton." Evans eközben csak egyszerűen csalódott az egész napos lendületes tempójának hiányában. A walesi fiú ugyan a negyedik, de valahogy többet szeretett volna már első napon elérni. "Valójában többet akartunk a naptól.” - ismerte el. "Igaz, még versenyben vagyunk, ami nagyon jó ilyen körülmények között, de nem sikerül olyan gyorsan autózni, mint ahogy azt szerettük volna." Takamoto Katsuta a hatodik helyet foglalja el, Neuville-től 22,9 másodperccel lemaradva, miközben könnyedén elkerülte a nagyobb hibákat. Az M-Sport Ford szemszögéből, ha egy szóval kellene jellemezni a szardíniai pénteki versenynapot, akkor egy "borzasztó" jelzővel minimum lehet illetni. A nap első részén Teemu Suninen egy jobbos kanyarban elvérzett, míg a nap végén Gus Greensmith sebességváltó miatt állt félre. Az R5-ösök között a kék ovált terelgetve Adrien Fourmaux sem tudott sikereket felmutatni - a francia versenyző szintén egy kicsúszás következtében vérzett el, és kényszerült idő előtti pihenőre. A 2021-es Rally Italia Sardegna pénteki eredménye: Lara |
33 |