|
Június 5. Pénteken egy gyorsasági során hangolódhatott rá a mezőny a salgói küzdelmekre, de valójában egy teljes szombati versenynap keretében dönthették el a 2021-es esemény keretében a bajnoki pontok sorsát azok a párosok, akik leadták nevezésüket a szezon harmadik megmérettetésére. A 2021-es Rally Italia Sardegna abszolút értékelésének második helyén álló Evans 1,5 másodpercet adott A közel 3,7 kilométeres Bátonyterenye-Szuha közötti kanyarokban alapozhatták meg a hétvége ralis hangulatát a versenyzők, hiszen az adott gyorson pénteken futhatták meg a tőlük telhető legjobb időeredményt a kora esti órákban. A kezdőlendületet Velenczei Ádám csípte el a legügyesebben, aki valójában Csomós Miklóssal századra pontosan ugyanannyit autózva végül osztozkodott a szakaszgyőzelmen a márkatárssal. Turán Frigyes egy harmadik idővel várhatta a szombatot, míg Hadik András egy negyedik pozícióra elegendő teljesítménnyel lőtte be magát dobogóközeli pozícióba a szombati teljes versenynapot jelentő kilométerekre. A kora reggeli ébredést Csomós Miklós kezelte le a legügyesebben, aki Mátrakeresztes és Mátraszentimre között szakaszgyőzelemmel tört az abszolút értékelés élére. Turán Frigyes a második helyre zárkózott ekkor fel egy közel két másodperces hátránnyal, mely lendületet sikerült tovább gondolnia a Korda Racing versenyzőjének, ugyanis a nap másodiknak számító mátraalmási részén nemcsak a legjobb időt futotta meg, hanem három tizeddel az abszolútban is mindenkit megelőzött. A nagy adok-kapokból természetesen nem maradt ki Hadik András sem, aki reggeli erős szereplésének köszönhetően szombaton délelőtt a szervizelést megelőző ceredi részen ügyesen alakította a helyezéseit – ideiglenesen befoglalta a legelőkelőbb pozíciót. Az ötödik szakaszon egyébként Turán Frigyes szeme előtt csak úgy peregtek a másodpercek, ugyanis egy defekt miatt a dobogós küzdelmektől búcsút kellett vennie a Volkswagen Polo R5-össel. Egy szervizes szusszanás után újból Csomós Miklós ragadta magához a stafétabotot, aki Mátrakeresztesen újból a legjobb időnek örülhetett. A Skodával rajthoz álló versenyző a hatodik szakasz elsőségén felül még további négy részen ért el sikereket, mely teljesítmény egy határozott és konzisztens autózást mutatva végül meghozta Csomós számára pályafutása legelső abszolút győzelmét Nagy Attila társaságában. A páros számára külön hatalmas öröm volt, hogy a powerstage-n sem találtak legyőzőre a salgói hétvégén. Hadik András ez alkalommal is a győzelemre esélyesek közé tartozott, és a miskolci versenyző, amit tudott, meg is tett mindent a siker érdekében, ám ezúttal egy második helynek örülhetett a Ford Fiesta R5 MKII volánja mögött. A nap folyamán egy lassító érintése miatt még egy tíz másodperces büntetés is nehezítette a helyzetét, végeredményben pedig egy 15,3 másodperces hátránnyal állhatott fel a dobogó középső fokára. Jan Kopecky jött, látott ám nem tudott győzni. A Skoda cseh pártfogoltja ugyan próbálkozott lendületes autózással, mégsem tudott egy szakaszt sem a leggyorsabbként zárni. A napot egy bíztató második idővel lőtte be korán reggel, ezt követően azonban csak harmadik, negyedik, illetve ötödik eredményeket tudott hozni a Fabia Rally2 Evo-val. A dobogó legalsó foka biztos volt számára, ezt mutatja a végeredmény is – előtte Hadik 24 másodperccel volt gyorsabb, és a mögötte negyedikként érkező Klausz Kristóf is közel fél perccel követte a dobogóért folyó küzdelmeket. Az ötödik pozíciót Turán Frigyes szerezte meg, míg hatodikként Osváth Péter érkezett. Az ORC mezőnyében Bacsa Tamás igen tekintélyes előnnyel tett szert a kategóriagyőzelemre – a Mitsubishi Lancer Evo-val nem kevesebb, mint négy és fél percet adott a mögötte érkező Molnár Istvánnak. A srácoknak egy két és fél hetes szünet következik, ugyanis az északi régiót elhagyva, június 25-ei rajttal az 54. Mecsek Rally keretében harcolhatnak tovább a bajnokság pontjaiért. A 2021-es Salgó Rally végeredménye: Lara |
33 |