|
Június 26. Hazánkban immáron a negyedik bajnoki összecsapásra kerülhetett sor a 2021-es Mecsek Rally keretében. Az esemény ötvennegyedik felvonása június hónap utolsó hétvégéjén adta meg a lehetőséget a versenyzőpárosoknak, hogy tovább gyarapítsák tapasztalataikat és természetesen bajnoki pontjaikat az összetettbeli értékelésben. Pénteken az esti órákban ugyan egy pécsváradi tizennyolc kilométeres rész megadta a lehetőséget az aszfaltos kanyarokra való ráhangolódásra, az egyetlen teljes versenynapot azonban a szombat tette ki, nem kevesebb, mint egy 118-as versenytávval. A pécsváradi első gyorsasági szakasz legjobban a norvég színeket képviselő Mads Östbergnek feküdt, aki a Citroen C3 Rally2-es fejlesztéssel azonnal be is állította a leggyorsabb időeredményt. Mögötte másodikként a lengyelek egyik kedvence, Grzegorz Grzyb következett, aki 1,7 másodperccel maradt el a WRC2-es kategória világbajnokától. Magyar részről Hadik András állta a sarat – a miskolci versenyző egy harmadik időnek örülhetett pénteken este. Szombaton egy versenynap keretében került sor a fennmaradó kilenc gyorsasági szakaszra - három körben, három rész várta a párosokat. A pénteken este ügyesen kezdő Mads Östberg picit álmosra vette a figurát, ugyanis elsőre egy negyedik időt állított be, ám elmondása szerint nem a reflexeivel volt a gond, hanem a kelleténél csúszósabbnak érezte a kanyarokat, és inkább visszavett a tervezett tempóból. Ezt követően azonban a norvég felszívta magát – a nap folyamán öt szakaszon nem talált legyőzőre, és miután kivételesen a Citroen-nek sem adódtak hátrányt jelentő technikai gondjai, így egy erősebb előnnyel, 25,9 másodperccel gyorsabb tempóval állhatott fel a dobogó legfelső fokára szombaton este Pécsett. A második leggyorsabb idő Bútor Róbert neve mellé került, aki mivel egy Citroen C3 WRC-vel szelte a Mecsek kanyarjait, ezért az ORC kategória résztvevőjeként állhatott rajthoz a sorozat negyedik állomását. A lendületes autózás egy árokjárással kezdődött Robinak, akinek javára legyen mondva, hogy ehhez a királykategóriás fenevadhoz azért tényleg hozzá kell szokni, hiszen eszméletlen lendületet képes diktálni. Mivel a bajnokság számára nem érdekes, ezért ígéretéhez híven és tiszteletben tartva a kemény bajnoki küzdelmeket a cél előtt kiállt a második helyről Hadik András ezúttal is egy erős szereplésnek köszönhetően gyarapíthatta bajnoki pontjainak számát. A Ford Fiesta R5 MKII-essel rajthoz álló versenyző több második időt is sikeresen hozott a Baranya megyei pályákon, mely a dobogós eredményéhez határozottan hozzájárult június utolsó hétvégéjén. Mögötte, Bútor kiállását követően a harmadik helyen Grzyb érkezett 4,6 másodperccel gyengébb teljesítménnyel, míg a negyedik helyen Velenczei Ádám zárta a pécsi kilométereket. A legjobb tíz közé egyébként még Klausz Kristóf, Osváth Péter, Bodolai László, Tóth Tibor, Gyarmati Ariel és Rongits Attila verekedte be magát. Jogosan merül fel a kérdés, hogy a mindig élmezőnyben toporgó Turán Frigyes vajon hova tűnt a legjobbak közül – a Korda Racing versenyzője az utolsó előtti, alsómocsoládi részen dobta el a Volkswagent. A páros sértetlenül megúszta az incidenst, de az autó oly mértékben károsodott, hogy esélytelen volt számukra a folytatás. Hasonlóan idő előtti befejezésre kényszerült az előző, salgói futam győztese, Csomós Miklós is. A Skoda Fabia R5-össel Mixiék egy padkának nekicsúsztak a szombati legelső szakaszon, mely következtében a futómű megsérült, így a kiállás mellett voltak kénytelenek dönteni a srácok. Ezúttal is egy újabb, rövidebb lélegzetvételűnek számító szünet következhet Baranya megye útjai után - a Dunántúlon maradva július 16-ával a Székesfehérvár-Veszprém Rallye várja a párosokat két versenynappal és közel 150 versenykilométerrel. A 2021-es Mecsek Rallye végeredménye (nem hivatalos): Lara |
33 |