|
Június 28. Az Országos Rali Bajnokság negyedik futamának keretében Pécs városa került a középpontba. Az északi régió, azaz Boldogkő, Ózd/Eger és Salgótarján után a Baranya megyei város mellett húzódó Mecsek hegység már-már ikonikusnak számító gyorsasági szakaszain folytathatta a 2021-es bajnoki pontok gyűjtögetését Hadik András és állandó navigátora, Kertész Krisztián. A miskolci páros számára mindig is kedves eseménynek számított a június 25-én elrajtoló Mecsek Rallye, és a fiúk titkon bíztak abban, hogy ezúttal az évad első felében már szinte berögzült második időeredményektől végre sikerül egy kicsit elszakadni, és akár a futamgyőzelem gondolatával is eljátszhatnak az aszfaltos erdei kilométerek keretében. A verseny első mozzanatára már csütörtökön sor került, ugyanis a szervezők egy hivatalos teszt keretében lehetőséget adtak a párosoknak arra, hogy autójukat felkészíthessék a versenykilométerekre. A bemelegítést jelentő napot követően, pénteken a kora esti órákban a pécsváradi tizennyolc kilométeres szakaszon autózhatott András, ahol a megtervezett beállításokat versenykörülmények között is tesztelhette több nehezítő tényezővel, hiszen a sötétséggel karöltve az eső külön koncentrációt és gyors alkalmazkodóképességet igényelt. A Ford Fiesta R5 MKII igazán lendületesen szelte a mecseki futam kihívásokkal tűzdelt első kilométereit, melynek köszönhetően két külföldi tehetség, közöttük a rali világbajnokság WRC2-es kategóriájának tavalyi győztese tudta megelőzni a miskolci versenyzőt. Az abszolút értékelés harmadik helyezése határozottan pozitív energiákat adott Andrásnak a teljes szombati versenynapra, bízva abban, hogy e pozícióból egy eredményesebb teljesítmény is elérhető lehet. Szombaton délelőtt tíz órakor kezdődhetett meg a csata a körülményekkel és a versenyzőtársakkal. Három izgalmas gyorsasági három körben adta meg a lehetőséget az 54. Mecsek Rallye helyezéseinek az eldöntésére. Az ébresztőnek szánt árpádtetői tizenhárom kilométeres távon mutatott autózás egy helyet azonnal javított az összetettben, mindazok ellenére, hogy egy-két hajmeresztő pillanatot hozott a gyorsasági szakasz a nedves, falevelekkel borított útfelületével. A váratlan helyzetet András azonnal lereagálta, és ugyan nem a legprecízebb kanyarvételekkel, de egy második eredménnyel teljesítette a nyitórészt. A soron következő két szakasz alkalmával a kategória dobogójának középső fokát sikeresen erősítette András, majd a szervizparkba visszatérve, ténylegesen csak minimális módosításokat végrehajtva, felfrissült lendülettel vágott neki a délelőtt folyamán megismert erdei körülményeknek. Az élmezőnybeli szereplés motiválta Andrást abban, hogy még éhesebb legyen a bajnoki pontokra, és a délutáni, lendületes autózást jelentő szereplés után még nagyobb elánnal készüljön fel a mindent eldöntő utolsó három gyorsaságira, ahol zárásként akár még plusz pontok is becsúszhatnak a powerstage keretében. A mindent eldöntő zobákpusztai táv arra jó volt a plusz pontok mellett Andrásnak, hogy rájöjjön, mégsem volt tökéletes a gumiválasztása a versenynapra. A Pirelli abroncsai mindezek ellenére jól állták a sarat és határozottan hozzájárultak ahhoz, hogy a Mecsek Rallye dobogójának középső fokán ünnepelhette meg a pécsi hétvége keretében nyújtott teljesítményét Hadik András és Kertész Krisztián. Hadik András: "Alapvetően eredményes versenyek állnak mögöttünk, de a Mecsek Rallye mindig is közel állt a szívemhez, így teljes bizalommal érkeztem a pécsi rajthoz. Tisztában vagyok azzal, hogy a világbajnok személyében egy tekintélyes versenytárssal állunk szemben, de nem tagadom, hogy kicsit azért eljátszottam a gondolattal, hogy mi lenne, ha az egyik kedvenc ralimon a győzelmi esélyeinket feszegetnénk." "A csütörtöki teszten a Fiestán finomhangolásokat végeztünk, és a tényleges versenytempóra pénteken este került sor, ahol az időjárás előrejelzések alapján meg is érkezett az eső. Duplán nehezítő tényezővel küzdöttünk, hiszen a vizes utakat sötétben teljesíthettük. Lényegében nem mentünk rosszul, az élmezőnyben végeztünk, közvetlen külföldi versenytársaink mögött." "Szombaton kilenc szakasz várt ránk, ahol megpróbáltunk mindent elkövetni annak érdekében, hogy a világbajnok, Mads Östberg nyomában lehessünk, aki végül a hétvége legjobbja lett. Az utolsó gyorsokhoz közeledve sajnos rájöttem, hogy mégsem sikerült olyan jól gumikat választanom, ahogy azt először gondoltam, és ez a döntés értékes másodperceimbe került. A körülményekhez képest azonban a Pirellik ügyesen tették a dolgukat, és örülök, hogy sikerült nagyobb probléma nélkül teljesíteni a pécsi futamot. Értékes pontokat szereztünk, melynek köszönhetően tovább erősítettük pozíciónkat az abszolút értékelés élén." A Hadik Rallye Team partnerei: Olp-Tech Kft., Komáromi-Trans Kft., Sándor Attila Antalné e.v., Miga-Metall Kft., Frekvencia 2000 Kft., Szerviz-Sped Kft., Euro-Cargo Express Kft., Micro-max Kft., Rizoház Ingatlanforgalmazó Kft., Euro-Profil Kft., Zomko Kft., Atagoo Travel Kft., Triut Kft., Diósgyőri Fogaskerék Gyártó Kft., KLA trans, Kazy-Ker, Gabura Motorsport Kft., Karlwood Kft., Xerotrans Kft., Kalmár Plusz Kft., Karbon-Transport Kft., Körös Print-Pack Kft., Ferrion Kft., Gőz 2 Kft., V-Defender Kft., Nessa-Bútor Kft., Aqua consulting Kft., Mobiltrans Zrt., Hídépítő Zrt., Saubermacher-Magyarország Kft., M-U-T Hungária Kft. Hadik Rallye Team |
33 |