|
Portugál
Rally Blog 2. rész: Mélypont Március
28. Arra már
nem emlékszem, hogy sietnünk kellett vagy mi volt, de a szakaszhoz
vezető autópálya szakaszon Kígyó elkezdte feszegetni a Panda
határait. Ha minden igaz, 176 km/h a cipős doboz végsebessége.
Dokiék szerint ez egyáltalán nem szívderítő látvány, de hát
gondolhatjátok, hogy belülről sem lehet felemelő érzés 176-tal
lógatni egy akkora autó jobb első ülésén, amiben ha ki tudnám
rendesen nyújtani a lábam, a cipőm előrébb lenne, mint az első
lökhárító. A nézői pont nem volt egy nagy történet, egy balos
derékszögben álltunk meg, különösebb esemény nem zavart meg
minket. Ezután a nap harmadik szakaszát céloztuk meg, először
örültünk neki, hogy itt nem lesz autópálya. De hamar visszasírtuk
a sztrádát, Kígyó a hegyi utakon is komoly próba elé állította
a Pandát. A bólogató kutya hozzám képest kővé dermedt szobor,
Anita eddig navigátornak készült, de szerintem a hegyi lógatás
után szerzett élményei után ezt meggondolja. Bár azt mondja
ott annyiból jobb, hogy nem jönnek szembe. A halál közeli élményünket
ezzel szombatra is letudtuk. A következő
és egyben szombati utolsó kiszemelt nézői pontra is kalandosan
jutottunk el. Szerencsére volt elég időnk, így a Panda is pihenhetett
kicsit, és nekünk is volt időnk kutatni. Az első helyen a hajunkra
kenhettük a média akkreditációnkat, a pályazáró gárdista embert
ugyanis nem hatotta meg, 5-6 kilométeres séta várt volna ránk.
Pedig bevetettünk mindent, de még Doki háromlépcsős problémamegoldó
kulcsa sem működött. Elmondta az ürgének mit kellene tennie:
"Séf! Szpíking! Parking!" - de ez sem működött, valami
hiba csúszhatott a kommunikációs csatornába. Kerestünk gyorsan
egy másik közeli pontot, ez azonban egyikünknek sem tetszett,
ezért kikutattunk egy harmadik tételt. Itt is sétáltunk egy
keveset, mire megállapodtunk, majd nyugodtan végigvártuk a mezőnyt.
A verseny képe sokat nem változott péntekhez képest, a két gyári
Citroen, a két gyári Ford és Petter kiemelkedik a mezőnyből,
hozzájuk a szombaton versenybe visszatérő Mads Ostberg tudott
közel kerülni. Azt most még nem tudjuk, hogy mekkora lesz a
különbség a kombi Trabant (Mini) S2000-es és WRC változatához
képest, de ha nem lesz jelentősen gyorsabb és megbízhatóbb,
akkor nagy bajban lesz a Prodrive. Araujo már a verseny előtt
is motorproblémákkal küzdött, és a rali második napján az új
motor is beadta a kulcsot. Daniel Oliveira-t sem kerülték el
a műszaki gondok, őt egyébként a hollandok (Kuipers és Merksteijn)
által életre hívott harmadik vonalhoz tudjuk sorolni. Az új WRC-ket
számos kritika érte, hogy mennyire lassúak, avagy sem. Nos,
vasárnap este kaptunk egy érdekes táblázatot, amelyen az itteni
gyorsasági szakaszok legjobb tavalyi és idei időeredményeit
vetették össze. Íme, a meglepő eredmény: Ourique
(20,27 km): Felizes
(21,32 km): Almodovar
(26,23 km): Vascao
(25,26 km): Loulé
(22,56 km): Silves
(21,39 km): Tisztán
látszik, hogy egy kivételével valamennyi szakaszon gyorsabbak
voltak az idén, az utolsón is csak azért nem, mert leszakadt
az eső. Talán nem
volt a legjobb ötlet épp ezen a szakaszon végigvárni a mezőnyt,
merthogy velünk együtt a pályáról lezúduló tömeg is a Faro felé
vette az irányt. Nagyjából másfél-két óra alatt teljesítettük
a 45 kilométert és még a szervizpark sem halt ki teljesen. Amíg
a többiek a Ford meghívására a csapat sátrában kóstolgatták
a sült húsokat, én szokás szerint a sajtóirodán toltam fel a
cuccokat. Ritka az, amikor a sajtóirodán mindennel végeznék,
ez most sem volt így, ezért a szállásra visszatérve még toltam
tovább. Éjfél körülre nagyjából végeztem a legfontosabbakkal,
a saját képeimre és a blogra azonban már nem maradt erőm. Azt
hiszem ez a szombati nap volt rali vb-s pályafutásom mélypontja.
Estére már nagyon hisztis és nyűgös lettem. Szerencsére még
lefekvés előtt sikerült fejben helyre tennem a dolgokat, azt
hiszem, nagyjából tudom, mik azok a dolgok amiket, ha nem is
könnyen, de ki tudok javítani és melyek voltak azok, amelyekkel
nem tudok mit kezdeni. Mélypont volt, de azt mondom, ennél lejjebb
sose legyen. Az ágyba már úgy feküdtem le, hogy örülni tudtam
annak, hogy egyáltalán itt lehetek, még úgy is, hogy tudom ez
most komoly erőfeszítéseket követelt, és akkor is, ha rallysport.hu
szempontjából sem minden esetben előny az ittlétem. A Portugál
Rally blog és helyszíni tudósításunk támogatói: Korda
Racing Portugál
Rally Blog 1. rész: Latin március |
|