l1
l2


 

Paddon Fiesta WRC-vel a Finn Rallyn

Július 4.
Hayden Paddon újból világbajnoki futamon bizonyíthatja gyorsaságát– a kiwi srác több, mint fél év szünet után augusztus első hétvégéjén az M-Sport jóvoltából egy Ford Fiesta WRC-vel lesz részese a Neste Rally Finland 2019-es mezőnyének.

Hayden Paddon-t a nagyok között utoljára a 2018-as ausztrál ralin láthattuk a királykategóriában,  és az új-zélandi fiú azóta is folyamatosan mozgolódik ralis berkekben. Az elmúlt hét második felében hivatalosan is megállapodást kötött az M-Sporttal, és röviddel a Jyvaskyla központú finn esemény kezdete előtt tesztelheti az autót.

Paddon elismerte, hogy hiányzik neki a rali legjava. Miután korábbi munkáltatója Craig Breen-t választotta a finnországi Hyundai képviseletre ezért picit dacból is úgy döntött, hogy nem hajlandó tovább várni a WRC-s visszatérésre, és saját maga vette kézbe az ezzel kapcsolatos teendőket.

"Nagyon nehéz volt otthon ülni, és onnan követni a világbajnokság történéseit, különösen azért, mert tudom, hogy képes vagyok helyt állni e kategóriában." - kezdte gondolatait Paddon. "A Hyundai Motorsport múlt heti bejelentése után úgy döntöttünk, hogy elkezdjük mi intézni a dolgokat, ugyanis ha otthon ülünk, akkor nem fog történni semmi sem."

Paddon az alzenaui együttes döntését követően azonnal felkereste az M-Sport-ot, akivel a 2013-as spanyol futamon egy Fiesta RS WRC-vel debütált a világbajnokságon, és két napon belül sikeresen meg is egyezett a cumbriai csapattal. "Nyilvánvalóan nagyon izgatott vagyok, hogy visszatérhetek a nagyok közé, és örömmel tölt el az is, hogy az M-Sporttal dolgozhatok együtt - úgy tűnik, ugyanazokat a nézeteket képviseljük már most, a közös projekt elején."

Paddon egyébként kicsivel több, mint fél évvel ezelőtt vesztette el a Hyundai támogatottságát, amikor Sebastien Loeb csatlakozott a koreai gyártóhoz ebben a szezonban. Utolsó rajthoz állása az i20 Coupe WRC-ben a 2018-as Kennards Hire Rally Australia-n volt novemberben, ahol a dobogó középső fokát csípte el. Azóta Paddon az ázsiai-csendes-óceáni és az új-zélandi ralibajnokság programjaival tartotta magát szinten, mely szereplések közül egyik leglenyűgözőbb az a Dél-Canterbury Rally volt, ahol hét perces előnnyel dominált az abszolút értékelésben.

"Nagy köszönetet kell mondanom az új-zélandi Hyundai csapatnak, akik a Forddal való rajthoz állás ellenére továbbra is teljes mértékben támogatnak engem.” - mondta Paddon, akinek segítségére ezúttal is John Kennard lesz. "Mindent bele szeretnék adni a finn megmérettetésbe, 110%-on szeretnék autózni. Nyilvánvalóan ez a hosszabb szünet meglátszódik majd, de bízom benne, hogy a futam előtti teszt segítségemre lesz abban, hogy minél hamarabb visszazökkenjek a WRC-zésbe. Nem titkolt célom a legjobb ötben való szereplés, de egy biztos célba érkezéssel is bőven elégedett leszek. A végső cél az, hogy 2020-ban több világbajnoki futamon állhassak rajthoz."

Lara

 

 

 

 

 

 

 

 

33