l1
l2


 

A Toyota megvárja a hibrid WRC-t az új Yaris-szal

Június 17.
Hosszas mérlegelés után a Toyota úgy döntött, mégsem épít WRC autót a jelenlegi szabályok szerint e legújabb generációs Yarisból, így jövőre is marad a jelenleg kasztni, az új bódé majd csak 2022-ben, hibrid hajtással mutatkozhat be.

Hosszas tanakodás és elemzések elvégzése után a Toyota végül úgy döntött, hogy nem engedélyezi a GR Yaris bevezetését a 2021-es világbajnokságra - inkább a jelenlegi modellel való folytatás mellett döntött. A japán gyártó eredetileg azt tervezte, hogy a jelenlegi Yaris modellt a 2020-as szezon befejezése után visszavonja, és egy új versenytársra cseréli, melynek alapjául a közúti Yaris GR szolgálna, amelyet februárban hivatalosan is bemutattak a Tokió Autószalonon.

A hét első felében, Toyota Gazoo Racing a facebook-on bejelentette, hogy 2021-ben továbbra is a jelenlegi Yaris-t fogják használni, és az új modell debütálására irányuló terveket elveti. Noha a Toyota nem indokolta a későn megváltozott tervek módosítását, a döntést valószínűleg a koronavírus autóiparra gyakorolt pénzügyi hatásainak figyelembevételével hozták meg.

Mivel az eladások világszerte csökkenő számokat hoznak az elmúlt hónapokban, a Toyota számára túl költséges lenne a GR Yaris és a 2022 hibrid versenyautó egyszerre történő elkészítése, így inkább a jelenlegi modell továbbfejlesztését folytatnák bizonyos keretek között.

A bejelentést követően a Toyota leállítja a további tesztek elvégzését a GR Yaris-szal. A mérnöki előkészületek és az értékes kilométerek természetesen nem fognak kárba veszni - az eddig összegyűjtött adatokat fel fogják használni a 2022-es modell fejlesztése során.

A jelenlegi Yaris-t így 2021 novemberéig fogják használni a TGR versenyzőpárosai, folyamatos frissítésekkel, majd a Toyota Rally1 alapjaira épülő autójára cserélik le a 2022-es szezonra.

Lara

 

 

 

 

 

 

 

 

33