l1
l2


 

Két versenyzőjét is nélkülözi a Ford a Finn Ralin

Július 31.
"Megfogyva bár, de törve nem" jeligével érkezik az M-Sport Ford csapata a finn rajtvonalhoz - a biztos pont, Teemu Suninen mellett a beugrós Gus Greensmith kaphat egy Fiestát. A tervek szerint Hayden Paddon is bemutatkozott volna a cumbriai gyár színeiben, ám a kiwi srác a teszten elszenvedett baleset miatt mégsem állhat rajthoz.

Az M-Sport Ford Rally Team Ford Fiesta WRC-i a hétvégén, a Neste Rally Finland keretében térnek vissza a világbajnokság szellemi otthonába, melyre a naptár hat hetes szünete után kerül sor. A finn Teemu Suninen mellé Gus Greensmith és Hayden Paddon csatlakozott volna - ám ez utóbbi versenyző a teszt során oly mértékben összetörte a Fiestát, hogy végül búcsút kellett vennie a csütörtöki rajttól. Elfyn Evans helyét ez alkalommal Greensmith veszi át, aki az észt futamon elszenvedett hátsérülés miatt került kényszerpihenőre. A három versenyző közül Suninen és Greensmith az elmúlt héten tudta le a sikeres tesztkilométereket, míg Paddon a futam hetében próbálkozott a Fiesta irányításával, inkább kisebb, mint nagyobb sikerrel.

Richard Millener, az M-Sport Ford Rally Team csapatfőnöke:
"A csapat valóban motiváltan érkezik a szezon második feléhez. Már bebizonyítottuk sebességünket, és itt az ideje, hogy dobogós eredménnyel erősítsük meg versenyképességünket ez alkalommal, és az évad hátralévő megmérettetésein. Igazán produktív szünet áll mögöttünk, hiszen az észt futamon is rajthoz álltunk, így abszolút felkészültnek érezzük magunkat. A verseny kemény lesz, de pozitív lépéseket tettünk - kifejezetten Finnország számára kifejlesztett új lengéscsillapítókkal érkezünk, így azt gondolom, jó esélyünk van egy erős eredményre."

Nyilvánvalóan óriási csalódás számunkra, hogy Elfyn és Scott nincsenek velünk. Elfyn-nek mindig jól ment Finnországban, ám most muszáj volt megfogadnia az orvosok tanácsát. Gus második szereplésére kerül sor a Fiesta WRC-ben, így kíváncsian várjuk, és érdekes lesz látni, hogyan javult a tempója. Hayden első ízben szerepelt volna a csapatunkban, azonban a hétfői teszt során olyan balesetet szenvedett újdonsült versenyzőnk, hogy sajnos a hétvégén versenykörülmények között mégsem bizonyíthat az előzetes megállapodások ellenére. Malcolm-mal azonnal összedugtuk a fejünket, hogy mi az, amit tehetnénk a rajthoz állás érdekében, ám a lehetetlent próbáltuk meg. Szörnyű érzés ez most Hayden életében, hiszen ez lehetett volna számára a nagy visszatérés.

Van nekünk azonban egy Teemu-nk, aki határozott céllal és jó eredmény reményében érkezik a számára hazainak számító megmérettetés rajtvonalához. Azt hiszem, különösen hosszúnak találta a nyári szünetet, és láthatóan alig várja, hogy visszatérjen a bal egybe. Jarmo társaságában úgy gondolom, meglepő időeredményekkel fog kitűnni a mezőnyből."

RALLY FINLAND – A RALI SZELLEMI OTTHONA
A Rally Finland-ot gyakran a sport otthonának tekintik, és minden versenyző ott szeretne nyerni - ahol a bátorság és az elkötelezettség fontosabb, mint bárhol máshol. Ez egy olyan esemény, ahol igazi kurázsira van szükség, mert a futam gyors - nagyon gyors. A Rally VB történelmének tíz leggyorsabb ralijából kilencet finn terepen jegyeznek, ahol a tempós utak hatalmas ugrásokkal vannak színezve, amelyek szakértői figyelmet és pontosságot igényelnek. A verseny egész évben szoros, de Finnországban még szorosabb lesz! A legkisebb hibák is költségesek lehetnek, és igazi precizitást követelnek a csapat minden egyes tagjától. A versenyzők számára egyik ugrató sem okozhat gondot, hiszen egy apró elnézés is végzetes lehet.

TEEMU SUNINEN ÉS JARMO LEHTINEN
Teemu Suninen és Jarmo Lehtinen azt tervezi, hogy felmutassa a legjobb eredményt, melyet hétvégén a finn futamon el tud érni. Suninen hazájában repülő finnként már bizonyította rátermettségét a különleges terepviszonyokra, aki mellett Jarmo Lehtinen sem tapasztalatlanul érkezik a legendás pályákra. Lehtinen 2009-ben Mikko Hirvonen jobbján ünnepelhetett győztesként Finnországban.

Suninen több tapasztalattal rendelkezik itt, mint bárhol máshol, és a felkészítő kilométerek során átfogó kétnapos tesztet végzett. A verseny kemény lesz, de a fiatal finn készen áll a kihívásra.

Rajthoz állások száma: 5
Legjobb eredmény: 4. (2017)

Suninen: "A nyári szünet hosszú - nagyon hosszú volt, és alig várom, hogy visszatérjek a versenyautóba. A finn rali az egyik kedvencem, és van valami különleges az otthoni ralizásban - természetesen jól akarok szerepelni. Úgy érzem, hogy ebben az évben jobb tempóban vagyok, mint tavaly, és tapasztalataim olyan szintre kerültek, hogy most már versenyezhetek a jó eredményekért. A múlt héten jó érzéssel töltött el a két napos teszt, és az autót sokkal versenyképesebbnek érzem, mint tizenkét hónappal ezelőtt. Természetesen a versenytársak is tesznek lépéseket a fejlődés irányába, és reálisnak kell maradnunk. Tavaly hatodik lettem, tehát az a célom, hogy legalább egy pozíciót javítsak."

GUS GREENSMITH ÉS ELLIOTT EDMONDSON
A portugál WRC-s debütálást követően a vártnál hamarabb ül vissza királykategóriás fenevadba Gus Greensmith – Elfyn Evans hátsérülése miatt a brit versenyző újból lehetőséghez jutott a cumbriai gyárnál. Az M-Sporttól érkezett telefonhívás után a harmincharmadik órában Greensmith már a volán mögött is találhatta magát a teszten - az előttük álló kihívások ellenére ő és Edmondson készen állnak a lehető legtöbb lehetőség kiaknázására.

Rajthoz állások száma: 4
Legjobb eredmény: 13. (2018)

Greensmith: "Először is szeretnék Elfyn-nek teljes és gyors felépülést kívánni. Nem így szerettem volna visszatérni második WRC-s szereplésemre, de a sors végül így hozta. Nagyon jó érzés, hogy helyettesítésnél rám gondolt a csapat, és örömmel állok a kihívások elébe.

A finn futam már önmagában különleges dolog, elmondhatatlan élmény itt versenyezni, és egyszerűen nem tudom megfogalmazni, mi játszódik le bennem, ha arra gondolok, hogy ezeket a pályákat egy Fiesta WRC-vel teljesíthetem. Az utolsó szakasztól eltekintve erős debütálásunk volt Portugáliában, de még mindig sok szemponton kell javítani, és Finnország még nagyobb kihívás lesz.

Portugáliára hat hónapon keresztül készültem, Finnország esetében pedig nagyjából hat órám volt. Megkaptam a hívást, és már másnap úton voltam a teszthez. Teljes őrület volt, de nagyon jól éreztem magam. A csapat fantasztikus munkát végzett, és azt hiszem, egy jó versenycsomagunk van a hétvégére."

Lara

 

 

 

 

 

 

 

 

33