|
Magazin:
"Teljes gázzal sehogy máshogy!" Június
19.
2000. Monte-Carlo Rallye Másnap
reggel a párás hidegben a három 206 WRC közül egyet sem tudtak
beindítani. A franciák
értetlenül álltak az eset előtt, hiszen korábban Svédországban
teszteltek -14 fokos hidegben és akkor nem volt semmi gond.
Makinen kénytelen volt másik utat választani az előírt helyett,
hogy átjusson a következő pályára. A rendezők emiatt kis híján
kizárták a finn versenyzőt
aki többször is rosszul választott gumit és a futómű
beállításokkal sem volt megelégedve, ennek ellenére tartotta
első helyét Sainz előtt. McRae műszaki gondokkal küszködött,
ettől függetlenül a negyedik pozícióban zárta a napot. A harmadik nap McRae szédületes tempót diktálva
megelőzte Gardemeister-t és egyperces hátrányát 12 másodpercre
tudta csökkenteni Carlos Sainz-al szemben. "A
szezon előtt mindkét pilóta kijelentette, hogy elfogadhatatlannak
tartanák, ha létezne a csapaton belül bármilyen sorrend vagy
megkülönböztetés. Majd a stopper eldönti a sorrendet."
- nyilatkozta
Malcolm Wilson a Ford csapatfőnöke. A Sainz-McRae csatát végül
Colin autójának motorhibája döntötte el, ami miatt ki kellett
állnia a versenyből. Makinen előnyét beosztva 19. VB
diadalát aratta. Sainz látva az időkülönbséget nem támadta a
finnt, megelégedett a második pozícióval. Gardemeister és Kankkunen
nagy csatát vívott a dobogó legalsó fokáért,
végül a fiatal finn egy túl kemény keverékű gumit választott,
ami hiba volt, így leszorult a negyedik helyre. Svéd Rally Grönholm kezdett a legjobban, azonban a második
szakasz után Marcus kocsijának differenciálművével gondok adódtak.
A szervizben
két biztosíték cseréje
megoldotta a hibát. Az első nap 9 szakasza után Grönholm
vezette a futamot, őt 15 másodperccel lemaradva Thomas Radström
követte, majd Tommi Makinen és Colin McRae következett. Másnap
egy alkatrész, pontosabban az olajpumpa több pilótának gondokat
okozott. Sainz és Gardemeister ki is esett emiatt. Colin szerencsésebb
volt, egy kis időveszteséggel de folytatni tudta a száguldást.
Grönholm vezette a versenyt és ettől annyira ideges lett, hogy
alig aludt. Csak akkor nyugodott meg, amikor hajnalban elkezdett
szakadni a hó. Marcus ezután, a nap során végig tartani tudta
a vezető pozícióját. Radström visszacsúszott a negyedik helyre.
Makinen vette át tőle a második pozíciót,
Colin harmadikként, csupán +3,1 mp-el lemaradva autózott
a négyszeres világbajnok mögött. A zárónapon Makinen tudott gyorsulni és faragott
a hátrányából, de végül +6,8 mp-el Grönholm mögött fejezte be
a versenyt. Marcus pályafutása 35. VB
futamán megszerezte önmaga és a Peugeot 206 WRC első vb diadalát.
Grönholm, győzelmét a halott édesapja emlékének ajánlotta fel,
aki maga is rallyeversenyző volt, de egy finn futamon életét
vesztette. Nagy volt a harc a dobogó legalsó fokáért McRae és
Radström között. Colin megpördült és a hófalba ütközött, de
folytatni tudta a futamot. Radström és McRae között csak tizedmásodpercnyi
eltérések voltak. Az utolsó szakaszon a skót ráugrott a gázra
és ment egy abszolút időt, amivel 1,6 másodperccel megszerezte
a harmadik helyet. Az
eredmény jól jött McRae-nek, hisz előzőleg kilenc egymást
követő versenyt nem tudott befejezni. Safari Rally Egyedül a Ford nevezett be három autót. A harmadik
Focus WRC-t Petter Solberg vezette. Az első szakaszt, Auriol
nyerte, aztán jött Burns zsinórban három szakaszgyőzelemmel,
ami csaknem ötperces előnyt jelentett számára. Richard a nap
végéig megőrizte
vezető helyét. Kankkunen annak ellenére megszerezte a második
pozíciót, hogy egy állattal ütközött. Auriol következett a Seat
WRC volánja mögött harmadikként. Nagy meglepetés volt Petter
Solberg negyedik helye, mivel megelőzte a Ford két lényegesen
rutinosabb pilótáját. (Colin az ötödik, Sainz a kilencedik pozícióból
várta a folytatást.) Kalandos nap után kiesett Makinen, aki
először elütött egy úton sétáló állatot, majd kapott három defektet.
Kettőt sikerült kicserélniük, a harmadikkal nem tudtak mit kezdeni.
Megpróbáltak eljutni a szervizbe, de a futómű nem bírta a megpróbáltatásokat.
Kiesett Toni Gardemeister is, aki már a tréning során bukott
egyet, amit a
versenyben is
megismételt. Toni még 116 km tett meg úgy, hogy hiányzott a
Cordoba bal oldalán a sárvédő és az ajtó. Végül, nem műszaki
okokból kellett
félreállnia, ugyanis navigátora, Paavo Lukander olyan erős agyrázkódást
kapott, hogy nem bírta tovább diktálni az itinert. A következő reggel egy kis "akcióval"
kezdődött. Panizzi utolérte az előtte autózó argentin Sanchez-t,
de megelőzni nem tudta, hiába dudált illetve próbált a fényszóróval
jelezni. Az argentin azt állította, hogy nem látta a franciát
a hatalmas portól. Panizzi annyira felidegesítette magát, hogy
a cél utáni időellenőrző ponton odarohant az előtte álló Sanchez-hez
és leosztott néhány "salátát".
A dolognak sok értelme nem volt, mert Panizzi nem sokkal később
összetörte a Peugeot-t, plusz kapott egy 50.000 dolláros pénzbüntetést
a pofonokért. Colin versenyének egy patak vetett véget, a Focus
motorja vizet szívott be. (A Ford kivételével minden csapat
kivezette a levegőszűrőt a kocsik tetejére.) Sainz megúszta,
mert a Fordokat követő helikopter rádión figyelmeztette a veszélyes
patakra. Carlos a nap során a kilencedik helyről előre lépett
a negyedik pozícióba. Ez azért is számított komoly teljesítménynek,
mert több száz kilométert vezetett szervo nélkül. A második
nap végére az első három helyen nem történt változás, de Solberg
egyet hátralépett és az 5. helyről várta a másnapi 351 versenykilométert.
A harmadik napon Burns előnye már akkora volt,
hogy csak be kellett osztania. Kettős Subaru győzelem született,
ugyanis Kankkunen a második helyen ért célba. Auriol a Seat-tal,
a dobogó legalsó fokán zárt. Bár Colin kiesett, a másik két
Ford Sainz-al a negyedik, míg Solberg-el az ötödik helyen célba
ért. Sainz-nak az utolsó nap műszaki problémái voltak
és Solberg emiatt meg tudta előzni. Aztán jött egy csapatutasítás
és Sainz ismét a negyedik lett. Portugál Rally Reggel Colin volt a leggyorsabb, mögötte Sainz
és Burns autózott. A nap során a skót autójában tönkrement a
szervo, emiatt lassan kezdett hátrébb szorulni az első helyről.
Végül a 9. szakaszon leszakadt az egyik hajtókar a motorban
és McRae kiesett. Grönholm az első napi 11 szakasz után 28 másodperccel
vezetett Sainz előtt. Burns szorongatta a spanyolt, de miután
tönkrement a szervo a Subaruban, némileg lelassult. Másnap Sainz műszaki hiba miatt visszacsúszott
a harmadik helyre, és egyre jobban kezdett leszakadni a vezető
duótól. A vezető pozícióért Grönholm és Burns harcolt. Az első
nap végére a brit pilótának még 42 másodperc hátránya volt,
azonban miután a szerelők helyrehozták a Subaru szervóját, Burns
szárnyakra kapott. A csatából Grönholm került ki győztesen és
26 másodperces előnyt tudhatott a magáénak a nap végén. A zárónapi három szakaszt szerviz nélkül kellett
teljesíteni. Burns nagyon gyors volt és úgy érkezett az utolsó
11 kilométeres pálya rajtjához, hogy már 1,7 másodperc előnnyel
rendelkezett. Beleadott mindent és megszerezte a győzelmet.
Sainz elcsípte a dobogó legalsó fokát, de a hátránya már +2:09
volt. Catalunya Rally A nyitónapon eső fogadta a mezőnyt. Ez kedvezett
az első helyen induló Burns-nek, mert neki még nem voltak sárfelhordások
a kanyarokban. Az első napi öt szakaszból hármon a "kékek"
voltak a leggyorsabbak. Colin-nak is sikerült szakaszt nyernie
és a második helyen állt. Sainz óvatosan kezdett, ennek ellenére
egy víztócsán megpördült. A spanyol a napot a harmadik helyen
zárta 24 másodperccel lemaradva a vezető Burns mögött. Armin
Schwarz sporttörténelmet írt, mert megszerezte a Skoda első
szakaszgyőzelmét, köszönhetően annak, hogy a többiek még vizes
pályára való gumikkal rajtoltak el, ő viszont már értesült arról,
hogy az aszfalt kezd felszáradni és száraz utakra való abroncsokat
rakatott fel. A második nap legnehezebb szakasza egy 45 km-es
pálya volt, amit kétszer kellett teljesíteni. A szakasz különlegességét
adta, hogy az időjárás szélsőséges viszonyokat teremtett a pálya
különböző pontjain. Colin megnyerte a szakaszt egy olyan idővel,
ami 8 másodperccel volt kevesebb, mint Bugalski előző évi pályacsúcsa.
A szakaszgyőzelemmel át is vette Burns előtt a vezetést. "Nagyon
fontos volt, hogy ezen a szakaszon sikerült jó időt autóznunk,
mert ennek köszönhetően már a nap elején átvettük a vezetést.
Legyen világos mindenki számára, hogy ezt a versenyt én akarom
megnyerni és ha jó lesz az autóm, ebben senki sem gátolhat meg!"-
nyilatkozta McRae a szakasz után. Burns a gyengébb teljesítményét
a gumik tapadásával, a rossz futómű beállítással és a rakoncátlankodó
fékekkel magyarázta. Sainz tartani tudta a harmadik pozícióját. Félbehagyta a futamot Kankkunen, de nem baleset
vagy műszaki hiba miatt. A finn autóján generátort kellett cserélni
és a csere közben megsérült a kormány szervo, amit a szerelők
csak késve tudtak megjavítani. A késés miatt időbüntetést kapott
Kankkunen és négy
perc hátrányba került Burns-el szemben.
Juha csak David Richards csapatfőnök határozott utasítására
volt hajlandó folytatni a versenyt. "A
szezon végén megüresedik az egyik pilótaülés. Richard Burns-re
a világbajnoki cím várományosára természetesen továbbra is számítunk!"-
nyilatkozta Richards az egyik szakasz után. Ezt lejátszották
Kankkunen-nek is, aki ezek után a parc fermé-ben hagyta a Subaru-t
és köszönés nélkül hazautazott. A zárónapon McRae kocsijának kuplung gondjai
voltak. A szerelők megjavították a Fordot, de a skót késett
az egyik időellenőrző pontról, a 10 másodperces büntetéssel
pedig el is vesztette az első helyét. Az utolsó előtti szakaszt
azonban megnyerte és 5,9 másodperc előnnyel ismét az élre állt.
Az utolsó szakaszon hajszálra azonos időt autózott Burns-el,
így 6 másodperccel megnyerte a futamot. Természetesen Jimmy
McRae azonnal letiltotta a futam előtti nyilatkozatát és Colin
is módosította álláspontját miszerint, amennyiben jönnek az
eredmények továbbra is szívesen marad
a Fordnál.
A másik Focus-al Sainz a harmadik helyet
szerzett. Argentin Rally Az első nap végéig háromszor változott az állás
az élen, végül Sainz szerezte meg az első helyet 4,2 mp-el Grönholm
előtt. Colin teljesítménye a Ford műszaki állapotát tükrözte,
amikor gondjai voltak a fékekkel hátracsúszott az ötödik pozícióba,
amikor megjavították feljött a harmadik helyre. A nap során
sok probléma volt a fegyelmezetlen nézőkkel, Eriksson és Loix
autóját kővel dobták meg, az 5. szakaszt törölni is kellett.
A második nap leesett az eső, ami legkevésbé
Sainz-ot zavarta, át is vette a vezetést. Azonban később korlátnak
csapódott és csúnyán összetörte a kocsit. Burns egyre jobban
gyorsult és estére az élen állt Grönholm és McRae előtt.
Colin egy patakátkelés során majdnem bemutatott egy orron
átfordulást, amit Solberg még meg tudott fejelni. McRae kocsijának motorját nem tudták tökéletesen
megjavítani
a szerelők, emiatt
az utolsó nap nyitó szakaszán kiesett a versenyből. Burns kocsiján
jól teljesítettek a Pirelli abroncsai. A brit pilóta nem minden
szakaszt tudott megnyerni, mégis több mint egy perccel előbb
ért célba, mint Grönholm. A dobogó legalsó fokáért Kankkunen
és Makinen harcolt. A csatát Makinen nyerte, miután "kollégája"
egy fának szaladt. Juha befejezte
a versenyt, de csak a negyedik helyen. (Sainz és McRae kiesése
után a Ford csapat csak Solberg pontszerző helyével vigasztalódhatott. Acropolis Rally Másnap McRae tartotta a vezető pozícióját Sainz
előtt, sőt az előnyét még egy kicsit növelni is tudta.
A harmadik helyet Burns örökölte meg, Grönholm motorgondok
miatt feladta a versenyt.
Az utolsó napon Sainz hihetetlen tempót
autózott és lassan kezdte ledolgozni a hátrányát McRae-vel szemben,
aki ráadásul kapott egy defektet. Burns próbált támadni, de
először a Subaru turbójával akadtak gondok, majd a motor robbant
le. Miután Burns is kiesett, a Ford csapatfőnöke arra kérte
a versenyzőit, hogy lassítsanak le egy kicsit, Sainz ne támadja
McRae-t, mert Kankkunen cirka 6 perccel volt lemaradva. Colin
eleget tett a kérésnek, Sainz viszont nem. Az utolsó szakasz
előtt már közel másfél perc volt a két Fordos közt a differencia.
Ekkor a Ford csapatfőnöke még egyszer beszélt a spanyollal.
Ezek után Sainz az utolsó időellenőrző állomás előtt megállt
és két percet várakozott, míg Colin elszáguldott mellette és
megszerezte a 20. futamgyőzelmét. A futam előtt Sainz állt jobban
a vb tabellán, mégis McRae-nek kedvezett a csapat. A dobogó
legalsó fokát Juha Kankkunen szerezte meg. Solberg az utolsó
szakaszon kiesett, mert meghibásodott a differenciálmű a Fordon.
Előtte azonban öt szakaszgyőzelmet szerzett, ugyanúgy, mint
a győztes Colin McRae. Új-Zéland
Rally Az első napi végeredmény hozott néhány meglepetést.
A vezető helyet ugyanis az addig nem túl eredményesen versenyző
Francois Delecour foglalta el. A második pozíciót szintén nem
kis meglepetésre Petter Solberg szerezte meg, aki két szakaszgyőzelmet
is bezsebelt a nap során. Harmadikként Marcus Grönholm autózott,
Sainz negyedik, Colin pedig a hatodik helyen zárt. Másnap már az első szakasz előtt elkezdett
esni az eső. Az élről Delecour kihullott váltóhiba miatt. Ezután
McRae, Burns és Grönholm kezdte nyeregetni a szakaszokat. Végül
a 206 WRC-vel Marcus Grönholm zárta az élen a napot. Következett
Colin (+22,9), majd Burns (+37,4). A zárónapon Alister McRae megszerezte a Hyundai
első szakaszgyőzelmét, de öröme nem tartott sokáig, néhány szakasszal
később műszaki hiba miatt feladta a versenyt. A 20. gyorsaságin,
egy rejtélyes hiba miatt mindkét Subaru leállt és nem tudták
újraindítani őket. A csata így már csak Grönholm-ra és McRae-re
korlátozódott, Sainz már cirka egyperces hátrányba volt. Az
utolsó előtti szakaszon Grönholm nekiütközött egy töltésnek,
onnan átvágódott a másik oldalon levő árokba, amiben
cirka 30 méter tett meg mire vissza tudott térni az útra. Megúszta
a kalandot és 14,5 mp-el Colin előtt megszerezte második VB
győzelmét. Sainz korábban már négyszer is tudott diadalmaskodni
a szigetországban, ám ezúttal be kellett érnie a dobogó legalsó
fokával. Solberg a negyedik helyen vitte célba a Focus WRC-t. Finn Rallye A másnap reggeli nyitószakasz után Burns egy
hatalmasat bukott. A cél után egy jobbkanyarhoz túl nagy sebességgel
érkezett, még visszahúzta 5.-be a váltót, de jöttek sorban a
bukfencek 70-80 méteren keresztül. Richard kiesésével Grönholm
előnye jelentősen megnőtt, illetve mindenki előre lépett egyet,
így lett második Rovanpera (+56,2), Colin pedig a harmadik (+1.13,1) Az utolsó nap reggelén nagy csata alakult ki
McRae és Rovanpera között a második helyért. Colin-nak sikerült
szakaszgyőzelmet aratnia és átvenni vetélytársától a második
pozíciót, de ehhez Rovanpera balszerencséjére is szüksége volt.
Harri a 20. szakaszon elcsapott egy sziklát, ami megrongálta
a kocsija hátsó felfüggesztését. Az
út menti javítást követően késett egy időellenőrző pontról,
amiért kapott 10 mp büntetést. Miután sikerült Rovanpera kocsiját
megjavítani,
a 22. szakaszon őrületes időt autózott. Grönholm-nak adott 5
másodpercet, Colin-nak pedig 9,1-et. Ezzel ismét visszavette
a második helyet.
Minden az utolsó szakaszon dőlt el. McRae megnyerte a szakaszt
és 3,4 másodperc különbséggel megszerezte a dobogó középső fokát.
Grönholm nem ejtett hibákat, kitűnően autózott,
megérdemelten
nyert több mint egy perccel Colin előtt. "Nekem
van születésnapon, erre ő nyer!"
- viccelődött
McRae. (A 32. születésnapját a Finn Rallye-n ünneplő Colin McRae
egy újabb kétéves szerződést írt alá a Fordnál.) Sainz a 14.
helyen zárta a futamot, azt azonban nem árt tudni, hogy elektronikai
hiba miatt a 110. helyről zárkózott fel.) Győzelmével Grönholm
az élre ugrott a vb tabellán. Colin 8 ponttal lemaradva a harmadik
helyen állt. A Ford 3 ponttal átvette a vezetést a Subarutól
a gyártók versenyében. A korábbi eredménytelenséget látva a
Seat bejelentette, hogy szünetelteti a WRC programját, és visszatér
az F-2-es autók fejlesztéséhez. Ciprus Rally Sok versenyzőnek volt műszaki gondja az első
nap. Sainz viszont jól kezdett és a napi 9 szakaszból megnyert
hetet. Száguldásról nem igen lehetett beszélni, mert a gyorsabb
pályákon is csak 90 km/h volt az átlagsebesség, a lassabbakon
pedig alig érte el az 50 km/h-t. A spanyolt, Delecour és Burns
követte, McRae két gyorson is fékproblémákkal küzdött és negyedik
helyről várta a folytatást. A meglepetés az észt Markko Martin
szolgáltatta, aki 5. helyen zárta a napot. Másnap Sainz megőrizte vezető helyét, Burns,
Delecour-t próbálta támadni, amikor véletlenül összekevert két
kapcsolót. "Az
első differenciálzár és a második fokozatot rögzítő kapcsoló
nagyon közel vannak egymáshoz és egyszerre nyomtam meg őket.
Nem tett jót a hajtásláncnak"
- vallotta be Burns. Valószínű, hogy tényleg nem használt
a mozdulat a Subarunak, mert ezek után a brit pilóta visszacsúszott
a negyedik helyre. Miután McRae megnyerte a leghosszabb 32 km-es
szakaszt, a Ford mérnökei 130 fokot mértek a Focus hűtőjénél.
Kapott a gép rendesen, de megérte, mert a skót feljött a második
helyre. A zárónapon Colin megpróbálta utolérni csapattársát,
de az utolsó szervizponton Malcolm Wilson arra kérte Colin-t,
hogy hagyjon fel a küzdelemmel, mert nem szeretnék a Ford kettős
győzelmét kockára tenni. McRae eleget tett a kérésnek és a második
helyen fejezte be a versenyt. Diadalával Sainz utolérte az örökranglistán
a 23 győzelemmel rendelkező Juha Kankkunen-t. Burns olyannyira
sietett, hogy négy szakaszt meg is nyert, aztán lángok csaptak
ki a Subaru turbójából és Richard kénytelen volt erősen visszavenni
a tempóból. A dobogó legalsó fokára Delecour léphetett fel,
viszont ő sem úszta meg a kalandot. A francia kocsijából kis
híján kifogyott a benzin, 20 kilométert kellett megtenniük a
szervizig kb. két liter benzinnel. Az első 7-8 kilométeren az
út emelkedett és alig tudtak feljutni a hegy tetejére. Lefele
leállították a motort és gurultak. Markko Martin hatodik helyezése
után a Subaru bejelentette, hogy 2001-ben Petter Solberg és
az észt Martin a csapat pilótái lesznek. (Colin két ponttal
felzárkózott a vb élén álló Marcus Grönholm mögé.) Corsica Rally A Peugeot kezdett a legjobban. Delecour állt
az élen az 5. szakaszig, amikor disznók tévedtek a pályára.
Míg Delecour kikerülte az állatokat, időt veszített és Panizzi
vette át a vezetést. Estére 6 mp volt köztük a differencia,
majd Sainz és McRae következett. Liatti a 10. helyen szerénykedett,
de tudni kell hogy egy új félautomata váltót és új felfüggesztést
tesztelt. Nem tudta teljesíteni az első napot Freddy Loix, aki
a versenyen hosszabb utatt tett meg a levegőben mint a pályán,
az első szakasz rajtja után 70 méterrel lerepült az útról és
egy patakban landolt. Delecour és Panizzi továbbra is egymást szorongatták
a második napon. A nap végére 0,2 mp volt a különbség köztük!
A harmadik helyen álló Sainz már 25,9 mp-el volt lemaradva.
McRae egy nagy támadásba kezdett, ami egy hatalmas balesettel
fejeződött be. "Őrült
gyorsan jött a Focus. A nyújtott bal kanyarban a kocsi eleje
egy leheletnyit hozzáért a sziklához és az útról lerepülve,
fejjel lefelé 40 méternyi repülés után belefúródott a földbe.
Mire mi odaértünk Nicky Grist már kimászott, de a pilóta teljesen
kifacsarodott helyzetben beszorult a roncsba!"
- mesélte egy
szemtanú. Colin több mint tíz percig eszméletlenül lógott fejjel
lefelé a törött autóban. Arca összeroncsolódott, szeme alig
látszott a bevérzéstől és az orrából is szivárgott a vér. Nicky
Grist szinte sértetlenül szállt ki a kocsiból, de a látványtól
sokkot kapott. McRae-nek eltört két bordája, az arccsontja és
a tüdeje is megsérült. A mentők 35 perces megfeszített munkával
tudták csak kivágni a roncsból Colin-t. A zárónapon már semmi kétség nem volt afelől,
hogy a Peugeot lesz a nyerő. Nagy küzdelem után, az utolsó gyorsasági
előtt, Delecour már csak 3,3 mp-re volt Panizzitől. Nem meglepő
módon csapatdöntés született. A csapat Panizzi-nak kedvezett,
amit Delecour csak nehezen tudott elfogadni. Carlos Sainz-nak
kormány szervo problémája támadt, majd az utolsó gyorsaságira
azt az információt kapta a csapatától, hogy a pálya száraz,
ennek ellenére esett az eső. Így bő egy perccel leszakadt az
elsőktől, de a dobogó legalsó fokát megszerezte. A 6. helyre
Piero Liatti érkezett be a Ford Focus WRC-vel. Megemlítenék
még egy pilótát a top 10-ből, aki a 9. pozíciót foglalta el
egy privát Toyota Corolla WRC-vel. Az illető nem volt más, mint
Sébastien Loeb. Érdekességképpen megjegyezném, hogy a futamon
részt vett egy magyar páros is. A Hideg Krisztián -
Tajnafői Péter kettős egy Mitsubishivel rajtolt el. Kiváló teljesítménnyel
a 65 fős N csoport negyedik helyét szerezték meg. Colin McRae több mint két órás arckoponyaműtétje
sikeres volt. "A
balesetek és az állandó veszély hozzátartoznak a ralihoz. Tudom,
hogy nagyon rossz állapotban vagyok, de ennél sokkal rosszabbul
is végződhetett volna a dolog. A sérüléseim egyelőre elég fájdalmasak,
ha csak egy kicsit is megmozdulok, sajog minden porcikám, de
remélem, Sanremo-ban már újra versenyezhetek."
- nyilatkozta McRae a műtét után. (A baleset és a Sanremo Rallye
közt mindössze három hét szünet volt!) Ám a műtét sikere ellenére
is bizonytalan volt, hogy Colin rajthoz tud-e állni az olasz
futamon. A Ford csapat végrehajtott egy tesztet McRae-vel. Az
orvos úgy látta, hogy nem okoz gondot a bukósisak viselése,
ezért engedélyezte a rajtot. Sanremo Rally Ismét a Peugeot-k kezdtek a legjobban. Miután
elkezdett esni az eső, Delecour és Burns kissé visszavett a
tempóból. Panizzi-t viszont nem zavarták a nedves utak és estére
az első helyen állt. A legjobb Ford versenyző, a futamra leszerződtetett
Piero Liatti volt. Az olasz annak ellenére megszerezte a negyedik
helyet, hogy a nap során gondjai voltak a differenciálművel.
Sainz a hatodik pozícióban autózott, Colin pedig nyolcadikként
zárt. Másnap Panizzi túl kemény gumikat választott,
emiatt kissé lelassult, azonban miután az abroncsokkal megszűntek
a gondjai 21 mp-re növelte előnyét Delecour előtt. Delecour
utol akarta érni csapattársát, még előző évi beállításait is
kipróbálta, hátha segít. (Nem segített.) Burns kiesett a 10.
szakaszon, miután nekihajtott egy sziklának. Helyét Makinen
vette át, akinek az egyik fő feladata az volt, hogy az alig
két másodperccel mögötte autózó Grönholm támadásait visszaverje.
Következtek a Ford pilótái, Sainz a negyedik, McRae az ötödik
pozícióban. (Liatti a 12. szakaszon kiesett, motorhiba miatt.) A zárónapon már csak két 41 km-es szakaszt kellett
a mezőnynek teljesítenie. A Peugeot csapatvezetője, hogy elkerüljön
egy esetleges balesetet, csapatutasítást adott ki, miszerint
Delecour ne támadja Panizzi-t és maradjon a második helyen.
Delecour ezen annyira felidegesítette magát, hogy kis híján
tettlegességig fajult a dolog. Makinen tartani tudta a harmadik
helyét a verseny végéig. Sainz és McRae az 5.-6. helyen fejezték
be a versenyt. A futamot egy halálos baleset árnyékolta be.
Egy motoros rendőr, egy körözött bűnöző üldözése közben véletlenül
elsodort egy kocogót, majd kizuhant az úttestre, ahol egy kamion
halálra gázolta. A kocogót, aki egyébként Makinen erőnléti edzője
volt, medencecsont- és állkapocstöréssel szállították a kórházba.
A versenynek volt egy magyar résztvevője is. Az N/2-es kategóriában
indult Radóné Sisák Mária egy Honda Civic-el. Sajnos az autó
műszaki hibája miatt kiestek a 13. szakaszon. Ausztrál Rally Másnap Kankkunen kicsúszott, és befejezte a
versenyt. Hárman is harcba kezdtek az első helyért. A küzdelemben
mindhárman megelőzték a negyedik pozícióba visszaszoruló Delecour-t.
Estére Grönholm vezette, de kevéske előnyt tudhatott csak a
magáénak. Burns +2,6 mp-el, Makinen pedig csak +8,4 mp-el volt
lemaradva. A zárónapon Makinen kiváló teljesítményt nyújtva
előretört és átvette a vezetést. Grönholm +5,5 mp-el lemaradva
megszerezte a második helyet. Burns pedig harmadikként (+8,2)
fejezte be a futamot. Az izgalmaknak itt még nem volt vége.
A versenyt követő technikai ellenőrzésen gondok merültek fel
Makinen autójának turbójával, ugyanis hiányzott róla egy nyilvántartási
szám. A csapat azzal védekezett, hogy kompletten kapja a gyártól
a motorokat és nem tudtak a hiányosságról. Végül, mivel a szabálytalanság
nem jelentett teljesítmény növekedést, nem kapott a Mitsubishi
csapat plusz büntetést, de a kizárást nem vonták vissza. Elég
nagy büntetés volt ez így is, mert az eset miatt Marcus Grönholm
nyerte a futamot, amellyel be is biztosította a gyártók versenyében
a Peugeot első helyezését, ráadásul 9 pontra növelte az előnyét
az utolsó futam előtt. RAC Rallye Az éjszaka esőzések miatt sokat romlott az utak
állapota. Colin-nak már 56 másodperc előnye volt, amikor a 11.
szakaszon lecsúszott az útról és összetörte a Focus-t. A skót
kiesése után egy rövid időre Grönholm állt az élre, aztán jött
a hihetetlenül felgyorsuló Burns és átvette a vezetést, A nap
végére már 20 mp-el állt Marcus előtt. Nagy küzdelem folyt a
dobogó legalsó fokáért, Sainz és Makinen között. A nap során
kétszer is helyet cseréltek egymással, Makinen a nagy sietségben
még egy fával is ütközött. Végül a spanyol maradt a harmadik
pozícióban, de csak 0,3 mp előnnyel. A zárónapon Burns megőrizte előnyét és megnyerte
a versenyt. Mégsem lehetett maradéktalanul boldog, mert Grönholm
második helyével is megszerezte a 2000-es év világbajnoki címét! Colin 43 pontot gyűjtve negyedik helyen zárta
az évet. Hosszú idő után először
fordult elő, hogy a csapatban nem ő szerezte a legtöbb
pontot. Sainz 46 pontjával a dobogó alsó fokát szerezte meg.
A 14 futamból hétszer nem szerzett pontot, amiben jelentős szerepet
játszott a Ford megbízhatatlansága is.
McRae küzdeni akarását a korzikai balest utáni gyors
"felépülése"
tökéletesen jellemezte. 2000-ben megjelent a Colin McRae Rally játéksorozat
második része. Már az első kiadás is osztatlan sikert aratott,
a második részben kihasználva az azóta megerősödött számítógépek
teljesítményét, még tettek egy lapáttal a valóságérzethez. Sokat
javítottak az irányításon és az autótörések is válóság hűbbek
lettek. A navigátor pedig Nicky Grist hangján diktálta az itinert.
A Colin McRae Rally 2 ismét magasra tette a mércét a konkurens
fejlesztő cégeknek, sokak szerint máig a legélvezetesebb rally
szimulátor. Colin
McRae (1968-2007) élete 1. rész - 1968-90 |
|